ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, December 20, 2014

Facial @ True Harmony Spa, Putrajaya


 Hai kengkawan, mehla kita cerita tentang mak yang dah setahun lima bulan habiskan pantang nie... barulah ada masa nak memanjakan diri.. kalau yang memang baca blog nie mesti tahu cerita saya... yang ambil cuti lama..lepas bersalin sambung cuti tanpa gaji dan seterusnya terus amik cuti tanpa gaji... dah setahun 5 bulan ye saya cuti.. sama bayalah dengan umur Adlan Khairy.. alhamdulilah nampak Khairy makin sihat dan rasa sangat berbaloi saya cuti panjang demi kesihatan anakanda tercinta :) dan memandangkan Khairy makin sihat saya dah boleh memikirkan diri sendiri pulak... SPA TIME!!! dulu2 dah beberapa kali beli pakej groupon untuk SPA.. Dan kali nie saya decide untuk kembali ke spa yang saya pernah beli dengan groupon pakej dulu..Korang boleh rujuk entry Review : True Harmony Spa, Putrajaya - Voucer Groupon Lama betul entry nie 2012 dulu..kini selepas hampir 3 tahun saya kembali lagi ke sini...

Kehadiran saya disambut dengan "Welcome drink -red date" Sedap.. Saya minum 2 cawan haha..Nampak sangat sedap ye... Borak punya borak ..... eh cepatla buat facial.. Kang saya borak-borak saya jual produk-produk online business saya pulak kang... hihi.. Oh saya datang sini dengan blogger glamor kita- LILY PUTIH.. kecik hati i kak lily tak mo amik gambar sama.. balik umah ila nangis sorok muka bawah bantal tau haha...

Okey lepas minum  red dates tanpa segan sebanyak dua cawan :p  saya terus buat skin test.. uools skin test nie penting tau..kalau datang-datang terus buat facial salah tue..... dengan skin test nie True Harmony Spa akan tentukan facial yang paling sesuai dengan masalah kulit uools... Penerangan huda jelas.. so masa nielah uools nak tau macam-macam tentang kulit uools.. tanya jangan tak tanya tau...Nampak tak camera putih tepi saya tue... ok kita zoom sikit kat camera tue...

Walau camera nie kecik tapi ajaib tau!! Gambar atas nielah camera ajaib untuk skin test..
 
Dari skin test nie dimaklumkan yang kulit saya memang dah tersumbat... oh staff yang uruskan facial saya nie namanya Huda.. walau preggy sangat dedikasi... Huda bagitau kulit saya nie banyak whitehead..blackhead.. dan dah mula ada titik-titik jeragat...  saya tahu.. memang tahu.. tapi apakan daya..  jaga anak lebih penting dari penjagaan kulit muka.. bila anak sihat kita pun senanag hati nak berjimba-jimba kat True Harmony Spa... lama tau buat facial kat sini... diorang buat betul-betul.. facial je mau 3 jam. berbaloi uoolsssssssssss...



Mula-mula saya dimanjakan dengan "Welcome massage"..Then muka saya dicuci dua kali tau .. Mula-mula dengan "Cleansing milk" lepas tue "Cleansing gel" pulak.. kalau tak bersih jugak tak taulah...lepas tue buat "crystal Peel" tue yang serbuk-serbuk kat muka saya tue "crystal" tau.. lepas tue buat "hot stem" pulak.. 15 minit rasanya... kalau buat hot steam nie mudahla masa nak mengeluarkan blackhead&whithead.. kalau tidak sakit berkali-kali gandalah masa proses keluarkan whitehead blackhead tue.. dengan hot steam nie pun mudahkan untuk kulit serap tratment-treatment  seterusnya (tak payahle tengok telinga saya ..tak menarik pun..so i ganti dengan bentuk love yeee..jangan mare kiki)

 nie rupa mesin crystal

nie kegunaan crystal tue

gambar blur..untuk  menunjukkan kesungguhan huda buat kerja hihi... kebaikan tratment yang huda buat nie adalah untuk mengatasi masalah kulit suram & kulit-kulit yang dah mati tue... lepas tue buat   "Face extraction". Proses untuk keluarkan blackhead &whitehead.. Guna mesin nie tak rasa apa pun.. yang sakit sikit masa guna besi.. yelah muka dah berkeladak lama.. tahanlah sikit sakit untuk keluarkan blackhead&whitehead tue.. kalau buat sendiri pun lagi  sakit dan tak keluar benda-benda tue.. baik mintak huda yang buatkan hihi.. lepas tue buat "Aromatherapy face massage" untuk kuruskan muka dan untuk peredaran darah ..

Treatment nie untuk cerahkan wajah.. masa pakai mesin nie huda tampal dua lapis tisu.. lebih selapis dari tretment yang sebelum-sebelum tue sebab cahaya kuat sikit.....  Kebaikan Lumicell facial machine nie banyak.. Antaranya untuk mencerahkan kulit seperti yang saya mention sebelum nie.. untuk kuruskan muka.. untuk produce collegen dan juga untuk mengatasi masalah kedutan-kedutan di kulit wajah...  saya sampai nak tertidur dimanjakan tau... lepas tutup mesin yang bercahaya nie saya pakai pula "Aloe Vera hydration mask" lepas tue tepek pulak  "aloe Vera toner, intensive moisturizing serum dan sun block"

 sebelum facial
muka berminyak betulkan?
kalau pakai makeup pun untuk tutup2 minyak2 & muka yang kusam tue


 selepas facial
rasa segar, muka dapat "bernafas" .. rasa "terang" sikit muka saya
rasa cerah sikit :) 

 sepanjang treatment saya gunakan produk-produk di atas nie.. setakat nie okey je.. takdelah saya rasa gatal-gatal ke apa... kulit saya nie sebenarnya boleh tahan sensetif juga..

bacalah benefit product-product nie
kalau berminat bolehla beli kat spa  tue nanti

  zaman sekarang orang suka tengok testimonikan? 
ok nah share satu gambar  customer True Harmony Spa... 
katanya dah 3 tahun dengan True Harmony Spa
best gak kalau jadi cun gini hihi

  
 muka happy dapat buat facial... takkan saya sorang je nak happykan? so saya nak share voucher berbaloi dengan reader2 sekalian nak tak?

treatment yang saya buat nie harganya RM280++ tapi untuk reader blog saya.. True Harmony Spa  dah setuju untuk beri discount voucer sehingga RM200!!! So reader sekalian anda hanya perlu bayar RM80 sahaja untuk dapatkan facial yang bernilai RM280 nie tau.. sekali lagi cuma bayar RM80 sahaja untuk facial ini. Mudah sahaja anda call no yang tertera diatas dan sebutkan code "KOKOADIK" untuk dapat harga RM80 tue tau.. kalau tak sebut memang uools kena bayar RM280la jawabnya ... Baik grap cepat sebelum full pulak tarikh appoiment.. sebab saya akan ping entry nie kat beberapa FB tau...   tarikh untuk reedem voucer ini adalah dari 20/12/14 - 28/2/15




Reedem True Harmony voucher spa 
worth RM280 but only paid RM80 at :

1)True Harmony Spa (Putrajaya)
No 83, Jalan Diplomatik, Presint 15,62050 Putrajaya

2)True Harmony(Terengganu)
No 134-P, Ground Floor,Jalan Sultan Zainal Abidin,20000 Kuala Terengganu
09-6226178/016-9204866 

Date Redeemption : 20/12/2014 -28/2/2015 

Code redemption : KOKOADIK 
(kena mention tau masa call for treatment booking)









2 comments:

Sura Mohd said...

wahh..bestnya dapat memanjakan muka..akak tak pernah pergi spa..

Cik Lily Putih said...

sape suruh balik cepat, kan tak dapat nak selfie sesame hahahahahaha....

ok nanti kita jumpe lagi ek