ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, October 27, 2010

FROM KOREA WITH LOVE-PART 18




Hari ini hari ke 13, malas nak upload gambar hari ne nak membebel je. Malam2 kang baru upload gambar. Dah beberapa kali saya call Amana.Ini antara perbulan biasa kami. Walaupun berulangkali Amana akan tanya dan saya akan jawab perkara yang sama... Itulah rindu namanya

Mama: Hello Amana...
Amana: Mama!!!!! Mama, Amana tak nangis pun. Amana gud girl.
Mama: Bagus Amana macam tuela anak mama
Amana: Mama, mama tak boleh balik lagi ke??
Mama: Belum lagi.. Bos mama suruh mama pg school.
Amana: Kenapa bos mama tak bagi mama balik lagi.Nanti Mana pukul bos mama
Mama: (hehe.. nak tergelak dengar Amana nak pukul bos saya) Mama nak jadi pandai sebab tue bos mama suruh pg school. Amana pun pg schoolkan??
Amana: Ye ke?? (suka dengar intonasi macam ne dari mulut dia)
Mama: Yela.. Nanti Mana amik mama kat airport ye?
Amana: Yela..nanti Mana amik mama kat airport.. Tapi hari ne mama jangan naik kapal terbang ye..
Mama: Kenapa pulak?
Amana: Hari ne hujan.Kapal terbang tak boleh terbang.
Mama; Oh yeke hari ne hujan?
Amana: Aahla..hujan.. Mama, mama kat mana?
Mama: (dah banyak kali cakap tau) Mama kat Korea
Amana: Kat Korea ada Nobita, Sizuka tak?
Mama: Tak..Itu kat Jepun..
Amana: Ohhh....
Mama: Amana, okla.. Nanti mama call lagi
Amana: Mama, mama..mama.. Amana sayang mama sangat
Mama: (Sebak hati rasa) Mama sayang Amana jugak..Bye
Amana:Mama, Amana rindu mama..
Mama; Iye..mama pun sama..
Amana: Mama, mana sayang mama.Rindu mama
Mama: (Ini tak bagi letakla ne..)

Selepas beberapa kali asik cakap sayang & rindu kat saya..akhirnya saya berjaya meletakkan telefon...
Tapi saya percaya anak-anak akan biasakan diri.Cuma mungkin hampir 3 week terlalu lama untuk mereka. Selalunya cuma 1 week sahaja perpisahan untuk mereka. Takpe anak-anak mama kuat macam papa...  Sabar ye cuma 3 hari lagi sahaja kita kan jumpa. Sabar ye anak2...

p/s: Hari ini anak-anak dijaga oleh mak saya. Gara2 Arief yang sakit lagi. Arief tak pernah sakit banyak kali dalam sebulan. Ini gara-gara kehilangan mama tersayangla ne.. Alhamdulilah punya mak yang dapat mengganti saya buat seketika...

2 comments:

Wonderful Life with Mary Kay said...

aduh..bergenang airmataku baca ayat mana syg mama tu... pandainya dia berceloteh....

Mama Zharfan said...

sebak me baca entry ni :( tak pe, dh dekat nak balik kan..