ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, October 30, 2010

FROM KOREA WITH LOVE-PART 22

Saya masih di sini.Berseorang di bilik di KOICA. Sebab katilnye kecil so Lin kata dia ok untuk tidur seorang.Berani pulak budak tue tidur seorang setelah 15hari asik mengendeng nak tidur satu bilik. Saya pasti dia sudah tidur sekarang.Katanya nak amik CD koleksi gambar2 kami ketika di sini.Saya pesan untuk amik utk saya sekali.Tah ada tah tidak sebab dia tak pun jenguk bilik saya semula. Oh sekarang sudah menginjak jam 12 mlm. Saya rasa dah 4/5 jam di depan komputer. Tadi saya berbual dgn Kitty-delegate Thailand hampir 2 jam. Dari satu topik ke satu topik dari hal keja ke hal peribadi. Dari hal boyfriend ke hal hubby.. Mcm2 lagi..Cakap ttgh hubby.. Really miss my hubby AKA En.Papa.

Saya rasa saya ada bagitau inilah kali pertama saya terpisah selama ini dgn En.Papa.Paling lama pun seminggu saja.Itupun En.Papa yang selalu tinggalkan kami. Ke Spain (baru 2/3 minggu kawin), Singapore (masa Amana dah ada), Terengganu (masa ne Amana sakit & En.Papa balik je naik bas selepas dapat kelulusan bosnya),Sabah & Swak(adala beberapa kali tak ingat) mana lagi dah tak ingat..

Masa saya bujang iyela saya selalu sangat keja luar sampaikan adik lelaki saya penah tanya "ko ne keja goverment ke ko jadi stewerdess" Sebab saya asik mengusung beg troli beroda ke ulur ke hilir.Sampai penah satu ketika saya cuma duduk di ofis cuma 3 hari dalam sebulan.Yang lainnya entah kemana2.Itu cerita zaman bujangla. Seronok jugak bila dikenangkan. Masa itu saya belajar bina keyakinan diri utk deal dgn mcm2 public yg macam2 ragam, menahan sabar bila ditempelak, tersenyum manis walau rasa nak je seligi org yg dok mengamok tak pasal2, menahan make-up yg cair di bawah terik matahari, menahan gatal2 sbb lama snagat dok tepi pantai yg panas (say alah le dok tepi pantai ne), menahan rasa nak pitam bila matahari tegak di kepala & kepanasan yg melampau etc etc. Kalau dah selalu keja luar mesti jumpa ramai org.Dah jumpa ramai org mesti ada yg nak berkenalan.Tapi kenapa ye saya masih setia dgn En.Papa? haha..soalan gatal dari isteri yang kejauhan..

Seperti Mama Zharfan kata absense make the heart grow fonder. Iye betul.Agak2 En.Papa tue terasa tak kehilangan saya selama 17 hari ne?? haha.. Bukan 17 bulan bukan 17 tahunlah cik kak oiiiiiiii.....Lantakla nak layan emo pun tak boleh ke??  Perasaan meninggalkan mestilah tak sama dgn perasaan ditinggalkan? Perasaan menunggu mestilah tak sama dgn perasaan membiarkan org lain tertunggu betul tak? Saya  selalu tertunggu2 En.Papa balik bila dia keja luar sbb saya rasa hilang satu tangan yg membantu saya dalam hal menjaga anak2.Lebih2 lagi saya akn cepat naik darah bila sakit belakang ne menyerang. Kalau dah semua saya buat sorang sah2la sakit belakang ne asik datang ye tak? Itu salah satu perasaan bila En.Papa takde to take care our kids. Agaknya bila saya takde ne penat tak nak uruskan budak2 + kain baju budak2 sorang2?
Keja yg selalu buat berdua mestila terasa bila kena buat sorang2.Masa tue barula tau betapa sukarnya bila salah sorang takdekan? Bagus juga bila berjauhan sbb barulah kita saling menghargai bila ada waktu bersama...

Eh tadi nak citer hal lainla.. Kenapa saya masih dgn En.Papa bila ada peluang memilih yang lain?
1. Saya sayangkan En.Papa. Sudah pastila...
2. En.Papa selalu amik & hantar saya ke mana2 pun. Akan pastikan saya selamat pergi dan balik.
3. Tak pernah ikat saya nak berkawan dgn sapa2(ala saya pun bukan jenis kuar dgn lelaki sana sini so saya tak rasa satu keperluan utk keluar dgn banyak2 lelaki jika saya dah jumpa Mr.Right). Jadinya saya pulak yg tak nak kuar dgn org lain sbb saya tak nak En.Papa buat perkara yg sama pada saya.Pada saya kejujuran itu paling penting. Saya cuma keluar dgn kawan2 lelaki kalau lelaki itu keja luar sama dgn saya.Mestilah saya kena keluar dgn dia sama ada time makan atau sbgnya .Tapi kalau nak berjanji temu takdela..
4. Sanggup berubah kepada yang lebih baik untuk saya. Walau belum jadi yang terbaik sekurang2nya berubah (Ohhhhhhh tapi janganle lambat sangat nak berubah sbb masa tak menunggu kita ok?)
5. Dia amik berat hal family.Anak sulung & FIL pun dah pass away more than 10years.So saya pk itu ciri2 lelaki yg sesuai utk dijadikan ketua keluarga.
6. Dia bukan jenis lelaki penakut. Saya benci lelaki penakut.
7. Dia tak benarkan sesiapa pun marah saya. Saya masih ingat satu kisah di Mid Valley. Saya beratur untuk beli minuman. Tiba2 cha ya nun alif depan saya pg  ke tempat lain dan cashier panggilah saya terus untuk bayar. Tiba2 si cha ya nun alif datang dan mengamok sbb katanya giliran dia padahal tadi dia yg hilang. Saya ne jenis yg malas nak bergaduh walau ikutkan hati nak je saya baling minuman yg ada kat tangan dan dalam masa yang sama kesian kat si cashier. Tengok2 rupanya En.Papa pilih meja hampir dgn meja org itu. Saya mengadu dgn En.Papa.Ohhhhhhh apa lagi mmg pedih telinga org itu mendengar sindiran pedas En.Papa sampaikan dia&anak2 dia angkat kaki walau makanan tak habis lagi dan tak luak.PADAN MUKA!!! Sampai sekarang kalau saya beli barang atau apa2 sahaja saya tau En.Papa tengok dari jauh dan akan datang dekat kalau dia nampak muka saya lain macam.Siaplah org itu..Dan sekarang saya juga sudah jadi berani melawan kalau saya rasa org pijak kepala saya tanpa sebab.Lagi2 dah ada anak ne saya akan pastikan tiada siapa buat perkara yg tak sepatutnya pada anak2 saya..
8.Lagi?? Oh dah malam otak pun dah jem.. Sebab dia jodoh saya..Walau saya pernah cuba lari dan menidakkan tapi jodoh itu masih di situ.. Jodoh masih ada untuk saya & dia..

Sekarang kenapa saya masih sayangkan dia?
1. Sebab suami sayalah ..Takkan nak sayang suami org lain
2. Boleh diharap untuk bantu saya jaga anak2.. Mandikan anak2.. Tukar pampes etc etc.Bukanla suami yang cuma tau nak anak tapi biarkan semua tangungjawab jaga nak pada saya...
3. Bila saya sedang tidur atau cuba tidur saya selalu perasan En.Papa akan tutup tingkap & langsir supaya cahaya matahari tak kena muka saya masa tidur, tutup pintu & buka aircond untuk saya (kat Korea kalau En.Papa buka aircond mesti saya ngamok hehe) supaya saya dapat tidur nyenyak.Dulu saya tak perasan dan tak amik tau sangat tapi sejak saya rasa En.Papa jarang cakap sayangkan saya sejak2 dah ada ank ne saya cuba fokus pada apa yg dia buat.Bak kata org  action speaks louder than words. Dan baru sedar sikapnya yang akan pastikan saya nyenyak tidur selepas buat macam2 keja.Anak2 pun tak dibenar gangu saya tidur ketika itu (Atau En.Papa nak main game tanpa ganguan saya? haha..Tanduk jin sudah ada kat kepala).Rasa sungguh sweet dan terasa disayangi kuang..kuang..
4.Tak buat saya rasa seolah2 saya ne ketua keluarga. Saya cuma pembantu sahaja. tapi insya-allah saya pasti akan jadi isteri yang membantu suami di masa susah & senang. Insya-Allah

Aduh dah masa saya tidur. Nanti saya lewat pulak bangun.. Tak sabar nak jumpa papa  anak..Juga rindukan masakan ibu saya. Bila ye nak g umah mak?

1 comment:

Mama Zharfan said...

sweetnya entry ni ;)
bab action speaks louder than words tu..me pun gitu gak..en hubby jrg benar ckp i love u..sekali sthn ajer kot, time anniversary, tu pun dlm kad + sms ajer..dia bkn jenis yg jenis ckp i love u expressly