ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, November 28, 2010

NAK PROMOTE HUBBY SENDIRI NGEH NGEH

Kawan-kawan jangan gelak ye.. Ne nak promote ne..Ngeh..ngeh...Kalaulah ada sesiapa yang berminat AKA tergerak hati untuk beli insuran  Prudential bolehla contact my hubby ye. My hubby dah lulus all the exam.

Actually mula2 my hubby ne amik insuran sbb me yang paksa sebab semua adik-beradik me including my kids amik insuran & disebabkan tiada pengetahuan tentang insuran kami kerap kali tidak tahu hak dan apa yg sepatutnya kami pilih untuk insuran kami.Kalau kami banyak duit SANGATTTTTTTT no problemlahkan?.Tapi kalau duit tue ada tapi takle berlebih2 sangat pastilah kita nak bayar seminima mungkin tapi dengan beberapa benefit yang memuaskan hati kita ye tak? Dengan kata lain win2 situation.

Saya cite sikitlah (nanti saya buat entry panjang lebar) saya terjebak dgn insuran ne pada 2003 selepas saya kena denggi. Saya sihat je saya terus cari ejen insuran supaya pisang tidak berbuah dua kali.Perit sungguh rasanya bila kita dalam keadaan lembik tapi disuruh balik dan datang balik cuma utk check darah & masuk drip. (Oh saya faham masa tue 1 Malaysia juga sibuk dengan kes denggi sampaikan hospital penuh!!) Saya cuma ditahan apabila gusi saya berdarah & dijangkiti denggi berdarah. Sampaikan saya pernah balik dgn lubang drip di tangan supaya esoknya memudahkan doktor utk cucuk drip. Cukuplah sini je (tak syoklah cite sampai habis hehe) .Nanti saya juga nak buat entry tentang saya, Amana & En.Papa yang telah masuk hospital dengan gunakan insuran Prudential.Tiada masalah (Insya-Allah) dan dapat duit poket juga untuk menampung hidden cost spt duit minyak ,duit anak yg seorang lagi perlu dihantar ke taska, duit makan dan sbgnya.

Siapa berani kata kalau sakit duit tak penting??? Saya & hubby kalau boleh tak nak duit menjadi isu bila anak2 sakit lebih2 kalau sakit yang kena warded. tak nak sebab tak de duit anak2 lambat dapat rawatan, anak2 kena tranfer sana-sini utk cari katil kosong dan macam2 lagilah.. Cukup saya seorang yang merasa bukan anak-anak.. 


Oh berbalik kpd cerita saya paksa my hubby belajar insuran tadi...Akibat tidak tahu kami asiklah menambah premium. Sebenarnya kalau kami tahu at first palce tak perlulah banyak sangat yg perlu dibayar utk sebulan... So pada kawan2 yang berminat utk tahu lebih lanjut & dapat penjelasan & penerangan yang takde dolak dalih & tipu muslihat..cuba call ye.. Insya-Allah kalau boleh; hubby cakap boleh ; kalau tak boleh hubby cakap tak boleh.

Cuma bagi tau sebulan berapa yang mampu untuk bayar dan kawan2 buat pilihan sama ada nak:
1) simpanan pelaburan / pendidikan lebih dari yang lain
2) nak selesa ketika sakit dalam erti kata lain nak duduk bilik seorang tak mo kongsi2
3) nak elaun harian yang banyak.Adakah anda tahu anda boleh mendapat elaun harian sehingga mencecah RM400 sehari jika warded??Kalau ICU ada elaun tambahan lain
4) nak meninggalkan banyak harta tinggalan utk org tersayang kalau anda tiada
5) kalau anda kemalangan dan akan dapat MC yang berbayar... tau tak ada part ne??

Oh tapi kalau mampu  semua ne pun kawan2 boleh dapat. Kalau ala2 saya je so kita kena amik win2 situation punya part & bergantung kepada kepentingan& keperluan masing2..

Oklah sampai sini promo untuk hari ini.Feel free to call / msg this no 012-3279165 atau emel di rasta9755@gmail.com !!! Mekacih ye sudi membaca sampai habis kawan2....

3 comments:

Liza said...

Wao..promote insurans... Hubby Liza pun ajen insuran tp MAA.

So, alhamdulillah, Adam, mama dah ada....

Tapi medical card belum.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

amikla medical card liza.. tak kisah la mana2 insuran pun asal ada.. sebab bila keadaan terdesak kita tak sanggup tunggu walau sesaat pun!!

e.l.i.z.@ said...

betul tu..dulu pun hubi k.eli penah gak la buat part time ejen insurans ni sbb dh tau kepentingan insurans

p/s: kami anak beranak dh ada protection..if belum ada, boleh gak la kontek yr hubi ;-)