ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, March 21, 2011

3 in 1 (Tournoment Bowling,MAPEX 2011, Motherhood Expo 2011, )

Ini aktiviti kami 3 in 1 last Saturday dated 19/3/11


TOURNMENT BOWLING

Kelab di pejabat saya& En.Papa anjurkan tournment bowling dan macam biasa saya memang tak join aktiviti sukan-sukan ne. Tak dilahirkan sebagai ahli sukan..Alasan..hehe..Tapi sebab En.Papa join jadi berbondong-bondongla kami ke sini.Kalau tak sebab aktiviti bowling ne jangan harap En.Papa nak bawa kami anak-beranak ke sini tau..Tak suka sibuk katanya.

 Aik Amana nak jadi bola bowling ke?

 Our big bos / Ketua Pengarah
Jangan makan hati ye tgok gambar selepas ini..hehe

Alahai Arief landing baikkkkkk punya
Maybe dia ingat atok dia..
Arief..ini memangla D'atok' tapi bukan Atok Arief

Ini pun bos saya jugak
Saya kan banyak bos
Habis kotor baju bos saya ne dengan air liur Arief

Haa..ini Katy.. Amana asik tengok jari Auntie Katy yang ada cat-cat
Balik je "Mama, inai Amana dah habis , nanti kita cat balik ye"
Ko ne Kty menambah keja aku je la..haishhh

MAPEX 2011
Sejak zaman courting En.Papa selalu naik angin sebab saya memang pandai menghilangkan diri. Sekejap je saya dah takde kat tepi ..Tetiba je ada balik.Ala-ala choc fudge. Kejap ada , kejap takde. Dan di sini saya praktikkan dengan anak-anak. Boring termanggu-manggu kat tempat bowling saya decide bawak anak-anak ke kawasan pameran.

 Muncung je Amana ke kawasan jualan hartanah.Mahalnyeeeeeee rumah!!
 Belum mampu nak beli.
Aisey bila mama nak beli umah 2 tingkat neeeeeeeee

MOTHERHOOD EXPO 2011
Sama je macam sebelum ini.Deretan kedai yang sempit menyukarkan nak shopping.Lagi-lagi bawak stroller.Sudahnya saya lepak je kat area stage.Tengok budak-budak masuk pertandingan merangkak.

Baby Crawling Contest

Arief dok diam-diam ye dalam stroller


Siapa sangka saya terjumpa Ayu Rafikah? Masa ternampak dia saya dah terdetik. Eh macam Ayu.Sebab ragu-ragu saya tanya " Siapa nama u?". Sepantas kilat Ayu jawab "Ayu". Wahhhh  seronok!! Saya belum rabun lagi rupanya. Sempat borak2 sambil mata meliar tengok Arief&Amana yang macam terlepas kandang. Sibuk borak anak hilang.Matila saya kena marah. Nak borak pun tak selesa sangat dengan bisingnya, dengan kalutnya tengok anak lagi. Ayu masauk pertandingan baby crawling tue. Amani putih sangat. Yana yang manis rupanya baru darjah dua tapi tinggi (hehe boleh jadi modellah). Yang lagi satu boboy pun putih macam Amani....Nanti Arief besar sikit boleh geng ye..  Ingat nak tunggu Ayu tapi si Amana&Arief dah buat perangai..Adehhhhhhh..Cepat-cepat lari carik En.Papa sebab saya dah tak boleh handle lagi..

Tak lama lagi mesti roboh stroller ne.
Arief 10kg. Amana 15kg..
Sabar ye stroller..

Gambar akhir
Aksi En.Papa dan Amana


Balik je saya kemas apa-apa yang patut dan tidur dari jam 5.00ptg-4.00 pagi. Berapa jam tue??11jam!!
Bangun je pening kepala sebab terlebih tidur tapi sakit belakang sbb handle anak-anak sorang2.Itula bahananya. Bangun jam 4 pagi tue terdengar anak-anak tengah bergelak-ketawa dengan En.Papa. Sah-sahla diorang pun tido lama. Nampak je saya En.Papa cakap "Eh awak hidup lagi? Baru saya nak bacakan awak Yassin.." Eeeeee.. Sabar jelah ye...

6 comments:

Mama Zharfan said...

wah..ila jumpa ayu yer hehhe

part tido lama tu beshh tido sampai pening ngeh ngeh ngeh

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

MZ: aah..tak sangka tapi Ayu mmg selalu ad akat contes2 mcm ne kan?? ila pun kebetulan..

AyuArjuna BiGoshh said...

hehehehe...nice meeting u there...a'ah kalut sgt sbb ramai org takut ank ilang ..huhu...

pehhh lama betul tido...dah cam marathon tido..heheheh...

harap dapat jumpa lagi ya Ila :)

Unknown said...

duk lam stroller tuh yang tak tahan..!! dua2 skalik!!

Wonderful Life with Mary Kay said...

wah, jumpa rakan blogger la. Liza ni jenis lambat cam org.Tp kalau kita terserempak, kompom Liza kenal Ila.. hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

best jumpa ayu..yela selama ne tgok muka& gambar kat pc tetiba jumpa live mmg sukala... kalau liza nampak ila, liza tegur tau sbb ila ne rabun!!