ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, May 10, 2011

Bila anak terlalu bijak IT

Hari ini Arief demam. My turn pulak jaga. Saya & En.Papa akan bergilir-gilir jaga anak kalau mereka tidak sihat. Tak perlu dua-dua cuti. Kecuali kalau sakitnya tahap kronik. Hari ne saya jaga sebab En.Papa ada mesyuarat/training. Tiba-tiba tadi dapat msg drpd PA bos minta saya ambil minute untuk satu mesyuarat. Terdiam sekejap sebab rasanya takde meeting hari ini dan kebetulan memang semalam saya apply cuti rehat. Rupanya memo kuar semalam.mmm..Mekasih kepada Mama Kyra&Keisha(bukan nama sebenar) yang menggantikan saya.

Berbalik kepada tajuk entry.. Saya ada cerita di sini saya nak ke Penang. Sebenarnya saya join event Santai Bersama Pa&Ma. Dan baru tadi saya melihat-lihat camera.. Pelik bila saya tengok melalui PC cuma ada gambar merapu-rapu dan juga sensored saya dan Arief. Sahla si Amana yang ambil gambar ini. Takpelah nanti saya delete... Tapi yang saya mula tersentap tengok semua gambar takde kecuali gambar-gambar merapu tue!! Ini bukan kali pertama Amana buat macam ne. Handphone En.Papa dah banyak kali jadi mangsa. Dalam camera selain gambar Santai Bersama Pa&Ma, ada gambar coloring contest, event Great Change Diapers change, adik ipar saya bertunang.. Nasib event yang lain saya dah tranfer ke PC.Tapi yang event Pa &Ma belum lagi..

Sekarang apa nak buat? Takkan nak marah Amana? Amana budak kecik lagi wlaau terlebih pandai.. Saya call BFF dan minta dia ajar saya sebab dia pun pernah terdelete gambar-gambar dia & berjaya dapatkan semula. Hopefully dapatla balik.. Sabarlah banyak-banyak Mama Amana..

5 comments:

YaNNa said...

salam,...
la, sayangnye.. sume ilang pic dlm kamere.... sabaq la sis....

Wan Amira said...

Haah, budak sekarang ni celik IT, nak marah depa bukan paham pun, lagi terkekeh-kekeh gelak tengok kite marah ade la kot :D

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

yanna; aah sabarlah ne.. (sambil urut dada)

em's: semalam dia boleh jawab "bila amana delete?" takde pun.." buat selamba je..

AyuArjuna BiGoshh said...

hahaha ayu pernah kena gambar raya lagik huhuhuhuh tak tahu lah angkara samper... :p

Liza said...

Eh, masa baca entri ni kan... Liza baru ja delete gambar percutian kat PC ni. Tp bila dah delete, siap remove drp recycle bin, terpikir, "AKu dah simpan ke gamabr2 tu dlm CD ek?" Jgn la tersilap langkah. Mati aku... Huhu...

Tension kan kalau gambar yang kita sayang terdelete.... Tapi kena bersabar lah... Dugaan..

Dulu hubby pernah hilangkan gambar dating peratma kami ke Bukit Bendera. Frustnya.........