ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, July 5, 2011

Alhamdulilah.. Lega rasanya..Happy event selesai..Happy jumpa MZ!Happy cuti lulus tanpa banyak soal!!

Alhamdulilah akhirnya selesai event yang buat saya panasaran.. Walaupun crowd takla sampai ratus-ratus orang tapi syukur alhamdulilah dengan short notice &  new issue masih ada yang hadir dan paling penting dewan tak nampak kosong. Alhamdulilah walaupun tinggal dua hari event yg confirm hanya XX orang tapi kita mesti usaha sampai titisan darah terakhirkan?? Usaha selagi ada daya. Guna segala cable yang ada, guna segala business card yang ada, minta pertolongan senior, guna kan member2 blog (thanks MZ&Kinna) jemput segala yang berkaitan .. Hello takkan ko nak serah pada takdir/tawakkal tanpa usaha.. Tunggu je org yg dijemput reply. Ini bukan kenduri kahwin okey??!!Allah tak suruh macam tue okey!!

Malam sebelum event bos cal Maghrib. Dia belum balik dan dari nadanya tahu dia susah hati. I lagi susah hati.. Bagitau bos itu je yang mampu I buat dah cal sana-sini yg confirm XX  je. Menangis di situ tau!! I ne..eh sory ter "i" "i" pulak. Ini berjangkit dengan org2 team dari agensi lainla ne.  Saya memang ada satu perangai..Mungkin sebab dari dulu saya kerja dengan bos yang sama. Walau bos saya  dah jadi big bos saya masih duduk dekat dengan dia & adalah keja2 yg "arahan semasa ke semasa" dari big bos ne.. saya malu kalau apa yg dia suruh tak jadi.Malu! Tak tau nak letak muka kat mana kalau tak sukses. Bukan  hal  keja je.. Hal lain-lain pun sama. Salah satu hal cuti ..Penah satu ketika masa Amana banyak masalah mmg saya kerap cuti & habis annual leave tapi saya mmg kira betul2 dan saya confirm saya tak lebih cuti yg memungkinkan saya kena tolak gaji. Tolak gaji walaupun duit tuee.. bukan itu yg paling saya susah hati..Saya malu kalau surat HR datang pada bos dan nama saya tercatat sbg yg terlebih cuti!! Tetiba je ada staff HR call cakap saya terlebih cuti.. Gelabah gila ok!! Terus korek segala benda..carik semua benda.. oh rupanya masa tue HR tersalah kira... Syukur!! Debar ok.. Tak sanggup dengar & bertentang mata dengan bos dan dia cakap"Suhaila you terlebih cuti ye? Kenapa ye.." Arghhhhhhhhhhhhhhhhh..Mati hidup balik; malu nak menjawab.. Kalau ada alasan tak le malu sangat...  Saya rasa semua orang merasa yang sama.. Tapi mungkin sebab saya tak pernah bertukar bos jadi rasa repect + sayang + hormat tue buat saya jadi mcm panasaran.. Oh dipendekkan citer crowd hampir mencecah double XX.. Dewan hampir penuh . Alhamdulilah sangat-sangat.. Dan saya happy bila kebanyakkan yang saya personally invite & call hadir!! THANKS A LOT!! Rasa berbaloi-baloi jadi secretary aka operator sementara. So tak malu sangat dengan bos haha. Siap tanya "Boleh ke crowd banyak ne Mrs S" Bila Mrs S..senyum and angguk.. terus rasa dalam hati ada taman!! Event 2 week dari sekarang saya cuba lagi ye Mrs S!!

Oh paling best cuba tengok gambar di bawah..
Akhirnya bertemu juga kami. Di office saya (eh bila lak company ne jadi saya punya..hihi). Lain kali MZ jemput ila pg office MZ pulak ye. Eh saya bukan jemput suka-suki je tau. Ada kena mengena dengan urusan office tau. Memang MZ sama line dengan saya. Sama tapi  tak serupa hehe. MZ ne kecik je.. Ada baca kat blog dia komen dia rasa dah gemok. Tang mana yang gemok? Perasaan je tue..Psst..MZ lawa shawl tue. Menang GA mana satu? hikhik.

Hadiah dari MZ.. Menang GA MZla..

Ini antara hadiahnya

Apasal le gambar ne asik2 terbalik. Ini khas untuk Amana. Esok besday Amana tau. So boleh tak saya tak yah beli hadiah utk Amana sbb MZ dah bagi..Hihi mak yg kedekut!!

Gambar sekadar kenang-kenangan bila event ini saya usaha dari awal sampai akhir.


Habis event dengan gendung kotak jumpa 2nd bos.. Mula2 borak2 pasal event lepas tue pasal event lain pastu bagitau " Mr A. Saya ada apply cuti. Nak cuti.PENAT!" (amboi straight forword jekan??) Tau apa bos saya cakap? "Ooo..I ada tengok you apply.Ok..ok i dah luluskan" Wahhhhhhhh!! Senyum sampai telinga ok? Tak banyak soal pun. Opss terlupa nak bagi statistik bulan lepas.. kuang..kuang..Khamisla saya bagi ye Mr A.

p/s: Katy jaga opis ye.. Jangan jeles cuti I dah lulus tanpa banyak soal...

7 comments:

Wonderful Life with Mary Kay said...

Bestnya dapat jumpa blogger femes, MZ. Tahniah atas kejayaan Ila!!

AyuArjuna BiGoshh said...

wah pekerja hebat!!!

Mama Zharfan said...

congrats ila atas kejayaan menguruskan event tu :)

me happy dpt jumpa u :) u are so sweet, frenly , adorable hehhehe nanti dtglah/singgah office i, i belanja mkn heheh

psstt : shawl tu i beli kat Jln TAR :p :p i was slimmer last few years--i gained weight kaw2 time pegi UK tu esp lps pakai implanon :p

Mama Zharfan said...

epi besday utk amana :) esok mama amana beli kek besday utk amana yer :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

Liza: hehe event kecik je tapi risau org tak datang. tapi rasa risau sbb mmg bos lepas pada ila & pepandaila handle..

Ayu: ramailagi yg hebat..itu perasaan ila je dgn bos.. sbb bos ila baik sangat!! so kalau mengecewakan dia..alahai rasa tak bersalah.. umur dia pun lebih kurang mcm mak ila so terasa mcm kita kecewakan mak kita pulak..

MZ: best dapat jumpa MZ.. yg mahal kat MZ ne gigi taring tue..itu yg sweet tue..hehe.
Tapi paling tak tahan kena leture dgn 2 pensyarah law.. fenin..fenin..nasib prof rohazar dah balik masa tue..hihi!!

Nur Sakinah Ahmad said...

congrats ila..ekceli ms bersms tu tgh drive blk kg..
ni dh berjaya handle prgrm besar cmni, moga2 bonus thn ni besar jgk la ye..hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kina: bonus??? sensetif tue.. ada ke?? ekeke..lainla LxxN haha