ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, January 7, 2012

Apa Fungsi Word Verification Pada Blog?

Boleh sesiapa bagitau saya fungsi word verification ne? Dulu saya pun ada letak..kongkonon nak elakkan spam tapi sejak saya remove belum penah pun spam comment kat blog saya. Nak tahu kenapa saya removed word verification ne? Saya removed selepas ditegur oleh GTO-Great Teacher Onizuka.Boleh baca komen GTO untuk blog saya di sini. Banyak juga tegurannya yang saya ikut

Ini komen beliau tentang word verification saya ketika itu
  Oh,menyusahkan dalam mengomen. 
Maybe boleh disablekan nya.


Tapi kalau saya jenguk pun blog yang ada word verification saya akantinggal  komen juga walau sedikit sukar. Tapi kalau jadi kes seperti dibawah ne macam mana saya nak komen? Adik Ayuni camana akak nak komen ye? Tak nampak pun ruang untuk type word verification tue. Akak suggest remove ye mcm yang GTO penah cadangkan pada akak.


11 comments:

Sarah Mnasir said...

kdang2 lau msok blog ada word verify ni ase agak myusah an kn.. tpi lau blogger baru mybe dowg ta taw sal ni.. nice share kak :)

NER said...

word verification mmg menyusahkan tp saya akan tinggalkan komen jugak. hak blogger tu la kan tp kalu smpi takde ruang nak type word tu pun haru gak eh

Mama Zharfan said...

may be blogger yg less otai kurang tau bab2 ni

mama aini said...

mama tak gunakan word verification tu...konon2nya nak bagi mudah org komen & nampak lebih mesra !!..he2x..

GourgeousEnterprise said...

Akk.. Tengkiu utk cdgan.. P ayuni ta reti na remove kan.. Hehe.. Bru lgi dlm dunia blog.. Huhu.. Ta pndai cgt.. T ayuni try ye.. Thanks akak.. :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ara-hehe..sharing is caring

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ekmi-tuela tah caman akak nak type..kiki

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mama aini-tue yg ila suka g blog mama aini hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mz- ila lah salah seorang tue dulu ampai kena tegur kiki

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ayuni-thanks jenguk balik..removed tau

Aku pengembara said...

Ada baik dan buruknya... Apepon, nice info..