ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, December 26, 2012

Alhamdulilah dipermudahkan hari ini

Salam kawan2.. hari ne nak buat entry happy sikit.. tak mo moddy sebabnya hari ne segalanya dipermudahkan oleh Allah.. yup pastinya waktu pagi ada episod ibu prgnant bertapa dalam toilet  sampaikan hampir lewat ke tempat keja.. kesian en papa hari2 kena bawak keta macam F1. Time2 prgnant ne rasa bersyukur suami satu opis.. kalau lain2 parah jugak.. nak drive g keja.. ok taula ramai je org prgnant yg drive sendiri ke tempat kerja time prgnant tapi i kan anje aka lembek  :) semuanya yg allah atur ada yg tersurat & tersirat.. tetiba je teringat masa kawan2 dgn en papa dulu saya penah cakap "awak keja tempat lainla baru saya kawin dgn awak" en papa tak cakap apa2 pun.. cuma dia kata "ok.. nanti saya try carik" itula org kata jangan meletak syarat nanti makan diri muahaha...

hari ne kan.. pagi2 en papa belikan roti canai 2 keping + milo panas. HABISSS!! hihi.. tau pun baby ne lapar.. semalam lembek habis.. tak mo makan.. mogok je kejanya.. bila habis makan tue kan..rasa nak lompat bintang.. sebab berjaya bagi makanan kat baby dalam perut..alhamdulilah..

lunch ne pulakkan.. dapat la ukur jalan..tak la jauh sangat tapi satu pencapaian utk saya yg asik pitam bila berjalan ne.. sampaikan takut nak jalan sensorang.. saya dapat kuar duit masuk duit, pg 7-11, pg beli jambu & beli nasi kukus. bila tgok jam adalah dalam 50 minit saya berjalan.. syabas.. syabas.. bagus baby hari ne kan? tapi kalau lebih lama dari 50 minit ada yang berpusing2 jugak ne..

masa beli nasi kukus tue dah tertanya2 nak beli ke tak? .. kang buang lagi macam selalu tapi saya beli jugak & saya berjaya makan lagi..hehe.. mungkin sbb sambal nasi kukus tue masam2 .. sambal belacannye banyak rasa limau itu yg boleh makan kot..

alhamdulilah allah permudahkan urusan saya memberi makan baby dalam perut ne.. semoga akan sihat selalu. amin.. amin..

4 comments:

Fyda Adim said...

memang paham sgt2.pernah rasa untuk kedua anak.saya memang teruk.alah smpi 4bln.kdg rasa nk dok bwh sinki.senang nk muntah.:D

Mama Zharfan said...

beshnya sbb ur hubby satu opis dgn u :)

norhidana said...

alhamdulillah, semoga hri2 mendatang semakin ok tahap kemabukan itu....

transformed housewife said...

TAHNIAH. baru tahu you are expecting.