ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, May 3, 2013

Tersangat perihatin

Salam,
Habis dah citer maid.. entah bila maid baru ne nak datang. tak sangup nak susahkan mil yg dok tunggu anak2 kat umah. Hantar je anak2 pg nursery? Kalau ada sangatlahhhhhh bagusnya tak yah dah nak tgu maid lagi.. saya pun sebenarnya dah seriau dgn maid sejak kes maid penipu tue.. porak-peranda rumahku!

Saya & en papa dah tanya hampir 3/4 nursery semua nursery bukak jam 7.. atau 7.30 haiya.. kitaorg kuar umah nak ke opis MESTI sebelum jam 7pagi dah gerak..kalau tidak tunjukla surat tunjuk sebab ..sanggup? itu semua akan effect bonus & increment hokey..  belum lagi jadi glamer yg selalu datang lewat nak? kalau ada nursery yang  bukak awal pun tak kisah kami bayarla ot tapi takde yg nak.. so nak tak nak mmg kena jugak ada org yg metunggu kat umah.. untuk tunggu van amana amik amana jam 7.30 pagi ke sekolah... mmmm.. moga Allah tunjuk jalan & permudahkan segalanya utk penjagaan anak2.. Itu yg kekadang buat mak2 berkerja ne stress nak pg keja bila pk hal anak2.. bukan saya sorang je rasa macam ne.. hati tak tenang nak keja..  belum lagi tggungjawab kat opis.. hati dok  rasa bersalah kat mil.. dok pikir2 sampai bila mil nak jaga anak2..last2 hurmmmm.. doa yg tak putus sahaja yg boleh dipanjatkan moga semuanya dimudahkan...

ok meh balik pada tajuk.. kalau perihatin ne sudah pastila anak lelaki saya :) ada satu hari tue org pasang astro ke apa tah  datang rumah.. malam ye.. kul 10.30mlm.. mmm.. saya ne sejak2 badan dah makin berat ne mmgla tdo cepat. cepat letih.. esoknye dahla keja.. saya ingakan sekejap jelah pasangnya.. rupanya mau 2 jam jugak..setting memacam.. saya pulak jenis mesti tdo atas katil saya.bukan jenis yg tdo merata2..tdo kat sofa kat lantai..itu tdo2 ayam bolehla.. tapi mana lena..esok nak g keja dah pening btul tak? saya tdo kejap kat  bilik amana .. buat masa ne mil saya yg tdo bilik amana tue.. saya tertidolah beberapa ketika sampai arief datang carik & tdo kat lengan saya..  so saya pun berborak2 dgn arief

MAMA: ARIEF ABANG TUE TAK SIAP LAGI KE PASANG WAYAR TUE?
ARIEF: LUMLAH MAMA..
MAMA: MMMM...
ARIEF: KENAPA? MAMA NGANTUK YE? MAMA PENAT. NAK TDO ATAS KATIL MAMA YE
(DIAM JE SAMBIL TUTUP MATA)

akhirnya tak tahan saya jengukla bilik saya. budak tue pasang piring kat atap & keluar masuk ikut tingkap bilik saya.. kebetulan budak wiring tue bagitau dah siap masa saya jenguk tue.. tak semena2 Arief boleh cakap..

ARIEF:DAH SIAP KE?
ABG PASANG WIRING: DAH SIAP DAH..
ARIEF: OK KALAU DAH SIAP BOLEH BALIK SEKARANG!(muka masam)
MAMA: ARIEF KENAPA CAKAP MACAM TUE. TAK BAIKLA.. CAKAPLA TQ ABG.BYEEE
ARIEF: (merungut sorang2 dengan pelat) DATANG UMAH ARIEF MALAM2. BISING2. SAMPAI MAMA PENAT TAK BOLEH TIDO.. MAMA ARIEF PENATLA.. TAK PAHAM KE!! (siap buat gaya tangan lagi dengan memek muka menyampah)
MAMA: BIARLAH ABANG TUE DATANG NAK PASANG. NANTI ARIEF BOLEH TENGOK CARTOONKAN?
ARIEF: BUAT KEJA SIANG TAK BOLEH? ELEHHHHHHHHH.KAN MALAM2 ORG TIDO.. MAMA NAK TIDO. ESOK NAK G OPIS.. KACAU JEEEE

TERDIAM DAN TAK TAU NAK CAKAP APA.. PERIHATINYA ANAK.. ANAK YANG BELUM PUN CECAH 4 TAHUN.. MEMAHAMI DAN MERASAI PERASAAN IBUNYA.. ADUHAI ANAK.. MOGA SAMPAI DEWASA ARIEF BEGINI.. HAL INI CUMA KECIL TAPI KALAU DI USIA SEKECIL INI DENGAN FIKIRAN YANG BELUM CUKUP MATANG DIA MELIHAT DAN MERASA "PERASAAN" IBUNYA... SAYA CUKUP BERTUAH DAN BERSYUKUR MENGANDUNG DAN MELAHIRKANNYA.. SEMOGA YANG DALAM PERUT NIE PUN BEGITU... *ORG PRGNT MMG MUDAH TERSENTUH*



3 comments:

Ummu Madihah said...

Salam Ila,

Sejuk perut Ila mengandungkannya dulu!

nazayiena said...

Comel je Arief ckp ngan abg2 tu,memang anak yg memahami,semoga kekal mcm nie hingga ke dewasa.

Anonymous said...

bagusnyer dier!