ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, August 5, 2013

perasaan nak raya dalam pantang

en papa: nak tukar duit raya tak?
saya: buat apa? raya pun tak serupa raya.. papa jela tukar..

en papa: nak raya ne awak nak beli apa2 tak?
saya: baju raya ke? buat apa? bukan boleh pakai.jalan pun sakit lagi perut ne. pakai kain batik je cukup..

saya: papa, bila raya haji?
en papa: entah. bulan 10 lah kot.. napa pulak?
saya: mmmm.. baby raya haji lah ye baru kita raya.. raya ne kita sama2 tak sihat lagi :(

saya: raya pertama papa kat umah makkan( mak saya). kalau nak bawak budak2 pg ampang/melawati(umah family ean papa) pg jela. saya dok umah mak dengan baby..

serius tak rasa apa pun nak raya ne. agaknya sebab sakit ne masih bersisa. pastu tak posa so tak rasa excited sangat. baby pun lembek lagi.. yang saya sibukkan ialah checkup baby ne dgn pakar 22/8 ne.. itu je yg saya pikir.. pastu dok kira2 bilalah 44 hri pantang ne nk habis.. bo bo bosan.. tp sabarrr sbb lum baik..

tak taula klau org ckp ceser tak skit.. tp pd saya lg hazab dr normal.. klau normal dah nk 3 minggu ne banyak dah kuat.. ini bila jalan sy rasa dlm perut sakit.. jahitan luar nmpk ok yg dlm tue.. hurm...

okla sbnarnya bru lps myusu baby.. bf hokey.. byk bf dari fm.. alhmdulilah..klau dok umh sdiri lg sy byk bf :) en papa dah takde.. blk mlwti dgn amanarief.. rbu nie dtg balik sbb khamis rya.. cptla siht supaya blh blk kjg cepat.. rindu bila pisah dgn ank2 n hsbd.. minggu lepas 5 hri pun rasa sedih... penat rasa bila en papa takde.. penat rasa bila tak nmpk muka amanarief.. penat rsa bila tak nmpk umh kjg yg mcm kapal karam hihi...

nite semua.. slmt hri rya n maaf zahir btin ye...

p/s: ada yg nk tgok gambar bby.. bila bby dah ckup sihat sy letak gbr baby ye.. oh baby boy.. boleh lupa nk bgtau sampai ada yg comment.. dah bsalin penykit pelupa mkin teruk..kiki.. ada 2 hero dah.. ckup kiri kanan mama;)



5 comments:

dear anies said...

agk nyer tu jg yg mak cik sy rs ms bersalin d;m bln pose then pastu beraya dlm pantang...

Ummu Madihah said...

Salam Ila,

Baru tahu baby boy ya! Kesian dia xde mood raya. Takpa raya haji nanti rayalah sakan ya!

Salam aidilfitri daripada Mak Aji sekeluarga, maaf zahir batin!

anumuchan said...

salam kenal.betul2..sy czer dh nk abes pntang pn rasa badan tak sehat lg ari tu..rasa sakit2 je..huhuuu..selamat hari raya ye :)

Wonderful Life with Mary Kay said...

Jaga diri elok2 la Ila. Moga baby sihat dengan mamanya makin sihat. Biar lah tak raya pun. Kesihatan diutamakan dulu. Nanti2 sihat boleh la beraya. Tak sabar jugak nak tgk baby baru ni sebenarnya.

norhidana said...

betul tu ila, dulu masa dana bersalinkan aiyan pun ckp2 abis pantang dh raya, baju raya pun ala kadar je... tp mmg bg dana bersalin caesar sakit, sapa kata tak sakit...sama je... lg lah leceh nk jaga sbb nk bg luka luar n dlm sembuh kan... tak mcm bersalin normal...

apa pun ila jaga diri, kesihatan baik2 yek...

selamat hari raya utk ila sekeluarga ye... jgn tgk2 sgt lauk pauk raya tau