ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, January 27, 2014

Tanda-Tanda EKF telah memberi kesan kepada seseorang

Saya selalu ditanya oleh customer..apakah tanda-tanda EKF telah beri kesan pada badan seseorang yang telah mula amalkan EKF. Mereka bagitau tak ada baca dalam nota kat FB EKF pun.. Dalam nota FB EKF tue ada dinyatakan tapi anda kena rajin membaca setiap artikel . Kadang-kadang ada info penting terselit di setiap artikel.. So saya akan cuba buat entri berkenaan soalan-soalan yang selalu dan pastinya akan ditanya oleh setiap customer.. Selepas nie saya akan buat entri cara memakan EKF. Bukan main makan je tau. Bergantung kepada permasalahan anda juga.. Ok baca dulu full artikel di bawah & saya dah bold info yang selalu ditanya oleh customer ye...

***********************************************************************************



As salam mu alaikum doctor,
Untuk pengetahuan doktor sebelum ini kitaran haid saya normal. Selepas kelahiran anak pertama saya mengamalkan makjun untuk mencegah kehamilan dan merancang keluarga. Pada bulan Julai yang lepas saya tidak lagi mengambil makjun kerana merancang untuk hamil semula. Pada bulan Ogos saya tidak mengalami haid dan pemeriksaan doctor mengesahkan saya tidak hamil, saya diberikan ubat turun haid. Pada pertengahan September, haid saya turun setelah memakan ubat itu.

Sebulan lepas itu pada 30/10 haid saya datang walaupun agak lewat. Selepas habis haid saya amalkan EKF dan haid saya pada bulan December masih belum datang. Sudah lewat 2 minggu.

Saya juga mengalami keputihan, rasa sakit pinggang dan sakit badan. Perut saya terasa buncit dan keras. Pemeriksaan UPT pada hari ke-5 miss period adalah  negative. Hari ini hari ke 12 dan saya tidak melakukan pemeriksaan  UPT kerana takut kecewa.

Adakah perut buncit dan keras itu disebabkan penyakit lain? Boleh doctor jelaskan selain kehamilan ade sebab penyakit lain yang menyebabkan perut saya menjadi keras dan buncit?
Terima kasih.

Wa alaikum mus salam.

Saya percaya puan mengalami masalah ketidakseimbangan hormone sehingga menyebabkan puan mengalami gangguan kitaran haid.

Gangguan kitaran haid ini disebabkan oleh puan baru saja melahirkan anak. Ini diburukkan apabila puan mengamalkan makjun untuk mencegah kehamilan. Pengambilan “ubat turun haid” juga menambahkan masalah kitaran haid puan.

Seperti kebiasaan apabila tidak lagi mengamalkan ubat itu, kitaran haid puan akan menjadi tidak normal semula kerana ubat itu mempunyai hormone.

Cara terbaik ialah puan melakukan pemeriksaan hormone di mana-mana klinik kesuburan.

Bagi wanita yang tidak bersedia untuk melakukan pemeriksaan hormone, pengambilan suplemen herba Ekstrak Kacip Fatimah dapat membantu puan mengembalikan kitaran haid yang normal.

Oleh kerana ia bersifat suplemen, bukan ubat maka kesan positifnya perlahan dan mengambil masa.

Di samping itu bagi sesetengah wanita, tanda proses kesembuhan bermula apabila beliau mengalami tanda-tanda seperti keputihan yang banyak dan keluar darah hitam untuk beberapa waktu.

Rasa sakit pinggang dan sakit pada ari-ari juga menandakan kesan positif EKF “membersihkan” rahim.

Untuk masalah perut yang keras dan buncit, selain pemeriksaan hormone saya mencadangkan puan melakukan pemeriksaan ultrasound untuk melihat imej kelenjar ovary puan.

Namun saya menasihatkan puan tidak mengambil apa-apa ubat hormone yang mungkin menjejaskan semula kitaran haid dan kesburan puan.

Teruskan pengambilan EKF. Banyakkan berdoa di dampingkan kekalkan pengambilan air yang mencukupi.

Wallahu a’lam.

Info dari Nota Fan Page EKF 



Nak baca pelbagai INFO tentang EKSTRAK KACIP FATIMAH?
 Anda boleh pilih pelbagai entry. KLIK SINI


Berminat untuk mencuba Ekstrak Kacip Fatimah keluaran UTM? 
Contact ILA-0173201998 (msg/wasap/call)




No comments: