ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, June 5, 2014

Hari Sukan Arief -Tadika Tunas IT

Salam kawan2.. Lama tak buat entry yang panjang2 tentang anak2.. So bertabahla kawan2 membaca entry nie sebab entry nie banyak gambar.. Hari Sukan pertama Arief sangat bererti untuk ibu macam saya. Walau Arief hanya menang satu piala(itupun no 3 kiki) dan satu jag air tapi itu dah cukup menyeronokkan saya. Dan jag air yang dimenangi tue pun boleh jadi bahan gaduh dengan Amana... Sebabnya Arief tak beri sesiapa guna kerana jag air tue dimenangi hanya khas untuk mama! So orang lain jangan harap nak guna.. Walau tak gemor sikap tak suka berkongsi tue tapi terselit bangga sebab Arief selalu mendahulukan saya dalam banyak hal.. Dalam keletah dia yang selalu buat semua orang letih tue..yang nyata Arief sangat sayangkan mama dia..

Nielah group sukan Arief.. MERAH!! SEbab tue mama dia pun pakai warna merah sebagai tanda sokongan.. Khairy pun saya pakaikan baju merah..muahaha.. Sokong abang ye Khairy

Khemah sukan MERAH




alahai anak mama .. macam cute je haha.. Arief nie nampak happy go lucky je.. dalam hati dia camana yek.. sejak ada khairy dia punya keletah memang mencabar kesabaran.. agaknya gap dia dengan khairy yang 4 tahun tue buat dia "terasa" bila saya terpaksa beri lebih perhatian pada Khairy..

 betul2 letih ke berlakon letih tue?

 Arief & kawan2..

 Arief dengan cikgu2 nya

 Gambar blur.. Mana satu Arief?

 Okey mama tau Arief dapat piala.. Lama jugakla nak buat dia berenggang dengan piala tue.. bayangkan makan dengan piala..tidur dengan piala..mandi pun dia letak luar bilik air..hurmmmm

 Khairy tumpang nyelit.. 
Dik jangan harap abang nak bagi piala pertama dalam hidup abang kat adik ye

 Ouchhh touching mama rasa.. hover haha

Masa nie paling tak tahan nak gelak.. Anak nangis..mama pulak nak gelak.. depan mata saya ada budak perempuan pukul kepala Arief.. Arief yang tak tau menahu tergamam terus nangis.. amboi kat umah bukan main hebat lagi buat Khairy.. baru gegirl pukul dah nangis..haha.. saya dengan cikgu Arief tak boleh tahan nak tergelak..


Satu2 bukti yang Amana pun ada masa hari sukan Arief hihi.. sukan nie buat kat padang.. pepahamlah kalau kat padang macam2 ada.. buaian..gelongsor.. kemain lagi Amana..sampai lupa nak bagi adik dia sokongan.. tue ustaz Arief..

 Biarlah nak perang ke apa ke.. Tidor tetap tidor ye dik..


Anak2 lelaki saya.. Moga mereka jadi orang yang beriman dan budiman..Moga mereka menyenangkan saya di dunia dan akhirat..Di dunia nie harapnya mereka beri saya ketenangan sebagai ibu..janganlah buat saya pening kepala dengan perkara2/tingkahlaku yang tak elok..Di akhirat nanti moga2 dapatla mereka sedekahkan AlFatihah atau Yasin untuk saya.. selalu tengok mak baca yasin & sedekahkan pada atok dan nenek ... Moga anak2 saya boleh buat macam tue nanti untuk saya.. 
Soalan akhir.. KURUS TAK SAYA? MIH MIH MIH.. Tak payah nak makan ubat kurus..tak payah nak pg sliming centre.. tak payah nak pakai korset sampai gatal2 badan.. silalah dok umah & jaga anak2.. buat keja umah A-Z!! Gerenti confirm!! Kurus!! (erkk korang jawab kurus ke?)

3 comments:

Mama Zharfan said...

jelesnya ila sgt kurus ;)

kayyana said...

akak mmg nampak kurus la.. hehehe... btul kak.. klu nak kurus jg anak anak lelaki di rumah.. buat kerja rumah... cnfirm kurus.. hehehe... sy ni pun tinggal tulang je hah. hahaha

Fyda Adim said...

memang nampak sangat ila dah kurus...