ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, July 9, 2014

Fenomena Ayam Kampung DI FB Saya!!

 Ayam kampung dua ekor. Rm34 termasuk delivery depan pintu umah.
 Segar dari ladang . Ini tokey ayam kampung ye.. Sekitar kl selangor dia hantar ye
(status dalam FB saya)

Satu perangai saya dari dulu sampai sekarang kalau saya suka sesuatu yang saya beli atau any service yang saya suka mesti saya nak share.. Dulu sebelum ada FB memang saya share dalam blog. Korang boleh tengok kat lable PROMOSI. Kalau kat lable nie maksudnya saya yang beli & guna sendiri bukan advertorial berbayar ye.. hihi.. Dan semalam saya share gambar nie.. Waaa lepas tue hp saya pulak yang diserang wassup bertalu2... Korang ada share gambar ayam potong siap dengan kaki ayam? Ada? takde kan? Kiki.. Kalau korang nak tau towkey ni siap bagi saya kepala ayam haha.. Nak je saya wassup towkey ayam nie.. Kepala ayam nie nak masak apa? Sudahnya saya guna kepala ayam tue untuk takutkan Arief..Main kejar-kejarlah satu rumah dengan kepala ayam tue haha..

Ada yang tanya saya ..ayam kampung nak masak apa? Kalau saya goreng je sebab manis.. Sebenarnya ini bukan kali pertama saya beli dengan towkey ni.. Sebelum nie saya pegi gatal2 buat ayam berempah.. hilang kemanisan ayam .. yang ada cuma rasa rempah.. so saya amik pengajaran.. ayam kampung tak payah berempah bagai..lumur garam& kunyit je then goreng.. 

Ada kawan2 kat FB bagitau ayam kampung sedap masak rendang sebab isinya yang padat so bila gaul tue ayam tak hancur.. Teringat insident masa hari raya masa sebelum kawin dulu.. Kak long saya masak rendang.. dia kacau rendang sampai hancur ayam tue.. mak saya punya hangin haha..Kak long sila beli ayam kampung nak masak rendang untuk raya tahun nie.. kejadian silam jadikan iktibar berguna ...gerenti along tak kena marah dah ye..haha..

Jiran setaman saya pulak bagitau .. orang negeri sembilan akan salai ayam kampung nie & buat lomak cili api..alamak meleleh air liur den..

Semalam sampai bertekak dengan arief.. saya dah tak larat nak mengoreng ayam kampung.. bayangkan  dah 4 round goreng.. tak ke penat.. yang paling tak tahan dia bangun jam 11 MALAM.. " MAMA GORENG  AYAM KAMPUNG!!" Tolonglah Arief mama dah seharian buat mcm2 keja..bagilah mama tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Saya cadangkan belilah 2 ekor terus ye.. Sebab bila tak cukup nyesal ;)

 Rasa sangat sedap buka semalam  sebab rasa "sgt semulajadi" sayur tue dari taman sayuran belakang rumah.. Ayam goreng pulak ayam kampung.. Udang je lum sempat nak ternak hihi.. Alhamdulilah.. 

kerana saya dah tak larat nak menjawap wassup.. jadi saya buat status ayam kampung yang terakhir untuk semalam.. ngeeeeeeeeeeeeee..baca jangan tak baca...sebab detail ada disitu...

oklah lagi sekali saya iklankan.. Gambar tue kat FB ye.. nak jugak untuk blog ye...Nie detail untuk delivery ayam kampung. Tokey nie hantar seluruh KL & Selangor.. Korang wassup je dia bagitau nak bape ekor & lokasi kediaman. Tapi janganlah harap korang order pagi dapat tengahari ye.. Sebabnya ladang ayam tokey nie dalam kampung di Langat (untuk memastikan ayam membesar dengan baik & sihat so persekitaran kampung diperlukan..dah katanya ayam kampung).. lagipun towkey nie cuma akan sembelih ayam bila ada order saja.. Beliau tak bagi anda-anda ayam frozen untuk menjamin kemanisan & kesegaran ayam ...dah katanya "SEGAR DARI LADANG"

towkey ayam kampung?
  019-363-6060 :raja sharil
(gunakan no ini hanya untuk order ayam kampung..
sila jangan ngorat sebab beliau dah ada anak 3 kihkih)

(kelas tak? meniaga ayam pun zaman sekarang ada FB :)
saya meniaga EKF-UTM pun takde FB official pun
I is jeles )  

2 comments:

suwara entertainment said...

wahhhh..nampak sedap je ni..kalau saya sendiri pun, wat meratah je. hehehe

Nur Sakinah Ahmad said...

hebat2! pasni taukey ayam kg kena belanja ila seekor dua..hehe