ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, March 11, 2015

Hari Sukan Tadika Tunas IT (tadika Arief) 2015

OMG 
sekejap je musim berlalu..
rasanya masih baru lagi tengok arief sukan tahun lepas..
masa tue kurus gile.. mak menderitalah katakan...
jap lagi i letak gambar masa sukan arief tahun lepas
 
arief nie kurus tapi perut buncit
punyalah gigih belikan ubat cacing tapi takde kesan pun
buncitla arief tapi sihat je mama tengok

 
nama saya "amirul arief"
 
sayang betul kat arief tapi memang kurang sabar dengan dia sekarang..sedangkan dialah tempat saya manja2 dulu.. haiya...macam nielah nasib bila ada adik kecik kot...

 
arief masuk tarik tali..
 
amboi kemain lagi gaya arief..sampai mama tak boleh snap..
punyalah saya beria2 sorak..akhirnya menang..
saya target no 1 atau 2 sebab menang
eh rupanya no 3..
abis tue yang menang tadi apa? menang sorak ke? 
OMG ....
penat mama lompat2 nak..
 
nie untuk mama ye... asik bagi mama botol air je? tahun lepas pun bagi mama botol air.. cuba bagi mama gelang emas ke? pandora emas ke?

 
oh arief bersukan.. kakak& adiknya mana?
we all sibuk bincang masalah dunia ye
kami bincang sama ada business online mama patut ambil kira untuk GST atau tak?
cer tengok serius tak muka dua budak nie?
eh ini citer betul.. ada customer text saya "puan u tak amik kira GST ke dalam produk2 u bulan 4 nie?"
erkkkk..saya dah gelak.. garu kepala pun ada...
jawapan saya "kalau UTM tak naik harga ..saya pun tak naik harga tapi kalau UTM arahkan dealer naik harga ..saya naikla"
jawapan selamat haha

 
mama..tolong..abang kacau Khairy meeting dengan kakak..waaaaaa

 
dua anak lelaki dah buat hidup saya hingar bingar
kalau ada dua menantu pompuan caner ye?
 saya harap saya tak payah masuk campur urusan menantu2
 pepandaila handle 
kalau anak lelaki saya buat hal... silalah mengadu
meh saya tazkirah sampai tanggal telinga anak lelaki saya
walau diorang dah kawin nanti... diorg tetap anak2 saya yang perlu saya tengok..
perlu saya didik supaya tak menyusahkan anak orang lain..
tolongla jangan susahkan anak2 perempuan orang lain ye..
jangan buat malu mama..
dari korang susahkan anak orang lain baik korang buat business
ehhhhhh...

DRAMA BELAKANG KHAIRY & ARIEF TUE SAYA TAK MASUK CAMPUR YE :p 
bila update nie baru perasan wakakaka

khairy nampak sihat kan?
tapi kalau dapat pegang jantung dia
korang akan rasa korang bersama superman :)
entah terbang ke mana dah
tapi itulah keistimewaan dia
memang khairy special
now dia dah eksen
dia sakit hati kalau saya cuba pegang dada dia
sebab dia tau mak dia nak periksa jantung dia
kadang2 tak perlu pegang pun
cuma tengok pada leher..
dia dah besar so u can see when the rhythm too fast..
mcm rhythm music
bila saya tengok nadi kat leher terlalu laju
saya peluk and bagi dia rehat...
tak payah nak melompat sangatlah
sila sedar diri :)

 
piala untuk abang.. bekas air nie mama amikla ..adehhh

 
 nie muka i yang terkini
tembamkan?
lepas balik mekah...
rasa lebih tenang 
tenang sebab nazar dah selesai
saya ada baca.. menunaikan umrah itu ada yang sunat dan wajib..kalau nazar ia dah jadi wajib..lepas balik mekah baru saya terbaca...lega yang amat... now saya boleh tumpukan pada benda2 lain..bahu dah rasa ringan bila janji dengan Allah dah selesai..
ada janji lagi yang belum settel.. lum habis ganti posa!!! huwaaaaa.. sebulan weiiii...
khairy kan lahir bulan posa...

saya juga lebih yakin Allah akan atur yang paling baik utk saya dan anak-anak
sama ada dari segi rezeki dan masa depan
kita tak akan dapat memikir masa depan
biar Allah yang atur
kekadang hati rasa serabut sebab tiba2 keyakinan jadi goyah
tapi bila teringat petunjuk masa kat Mekah saya kuatkan hati
mesti ada sebab Allah tunjukkan "petunjuk" itu

tapi kita kena juga merancang sebab kita punya anak-anak 
cuma rancang dan lepaskan semua pada Allah 
saya seolah-olah dah "nampak" jalan luas yang terbentang indah untuk saya dan anak-anak
saya juga dah boleh memilih masa depan untuk anak-anak
alhamdulilah...
cuma saya nak cuba dulu..
lepas tue baru buat pilihan...
i know i can survive
phewitttt


  nie gambar setahun yg lepas.. kuruskan muka?
nasib muka memang patern bulat tau..
bukan muka je yangkurus ye.. sampai dah takde daging ..
sampai mak saya susah hati..asikla masak sedap2 tiap kali saya datang umah mak..
sampai sahabat saya cakap "deritanya ko.."
haha..kurus tapi susah hati..
sekarang tembam bukan bermakna tak susah ati
cuma malas nak pikir
lagipun wat penat je pikir..
pecah otak pastu kurus
pastu kena beli baju baru
kuar duit lagi sebab bila kurus... 
baju lama dah mcm baju mengandung 
haha

"cukuplah Allah bagi ku"
hati lebih tenang dan bahagia
hidup lebih mudah dan teratur
sebab pergantungan kita hanya pada Allah bukan pada manusia
manusia lain  hanya melengkapkan  fitrah kehidupan kita di bumi

Tip menenangkan hati sendiri:
saya tak akan memaksa diri untuk menjaga hati orang lain lagi
saya lebih suka jaga hati sendiri
orang lain ada jaga hati kita?
salah ke?
 ADA AKU "K"
saya tak akan benarkan sesiapa memaksa saya untuk buat apa yang saya tak suka.. 
saya nak ..saya buat.. saya tak nak ..saya tak buat..  
 cuma kadang-kadang sebab anak-anak saya boleh cair :)
saya keras hati? ye ..sebab keras hatilah.. anak2 masih boleh senyum ketawa hari ini.
ADA AKU "K"?


saya ada banyak plan .. tapi nak buat satu-satu.. rasa seronok sebab ada rancangan.. mungkin dulu saya cuma pkir..pegi keja balik umah..keja balik umah...masak kemas baju.. bla bla bla..dunia je manjang.. eh tak mati ke saya nie nanti? 
 now saya sedar.. hidup kita makin singkat.. saya kena siapkan juga kehidupan "di sana" 
cuba tengok nik aziz meninggal... ramainya yang solatkan?
kita meninggal nanti berapa saf yang solatkan?

mak saya dah buat saya susah hati.. kalau mak meninggal make sure cukup 3 saf..40 orang solat... haiyaaaaa..... saya siap jawab "wasiat ke nie?" tepuk dahi... "panggillah mana2 tahfis and anak2 yatim/orang tua yang mak pernah dot dot dot.. "ala mak manalah angah tau"... seronok borak dengan mak.. boleh story hal dunia dan akhirat..  wajah mak ceria bila cerita tentang mengaji.. kawan2 di rumah orang2 tua.. eh mak saya tak duduk rumah orang2 tuala.. mak saya belajar arab kat situ... tengah borak2 ayah saya menyampuk..pastu saya jawab 'eh ayah kan tidur" dalam tidur pasang telinga..kebolehan ayah saya ..kiki...
alhamdulilah setahun lebih bercuti nie saya selalu melawat makayah saya..
dulu? malas lah nak ingat citer lapuk ... macam bujang lapok...haha
okla dah malam uolls..citer sukan arief dah jadi telenovela

ASSALAMUALAIKUM
tunggula telenovela apa lagi esok lusa tulat dot dot dot











1 comment:

arysha_fayyadh said...

Assalam ila,
1st ariel ensem hokey
2nd baeknya kakak jaga adik kan3
3rd khairy nangeh sebab ariel usik yer, cian3
4th kahiry terlampau comei hokeyh
5th uols memang super mommy tau3