ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, March 6, 2015

Info Penting: Quran Yang Ingin diwakafkan di Masjidil Haram & Masjid Nabawi Perlu Asli Dari Kilang Di Madinah dan Ia Mempunyai Cop Ini

  Assalamualaikum semua
Info nie sangat penting
Rasa ralat sebab saya tak tahu pun tentang nie sebelum menunaikan umrah
Takpelah saya sampai2kan moga ia dapat mengurangkan rasa ralat saya dan semoga ia menjadi pahala yang sentiasa mengalir..

Takpe ..insya allah saya akan ke Mekah lagi nanti
Pray hard moga Allah jemput kami sekeluarga nanti..paling penting nak Arief ada bersama.. itu impian saya.. semua anak2 mesti ke Mekah sejak kecil.. Amana & Khairy dah pergi.. semoaga Arief akan jejaki kakak dan adiknya nanti

 saya akan wakafkan quran yang betul  ketika umrah ke dua atau mungkin haji :)
.. maksud saya wakafkan quran yang asli ..yang akan diterima oleh Masjid Nabawi & Masjidil Haram

Untuk makluman semua yang akan menunaikan umrah,
 bagi yang telah tahu .. TQ kerana membaca
bagi yang belum tahu baca betul2 ye
ini info dalam group FB Haji dan umrah

 " Hanya al quran cetakan Madinah shj yg ditempatkan bukan saja di Masjid Nabawi tapi dlm Masjidil Haram juga. Yg dijual di luar masjid nabawi tu sebenarnya al quran rejected dari masjid nabawi dan fenomena itu berulang2 sampai bila2. Rumusannya klu nak mewakafkan alquran dlm kedua2 masjid suci itu pastikan cetakan Madinah. Harganya x kurang dpd SR50."

 
cop ini untuk al quran dgn terjemahanya.. sebab tue tulisan rumi


ini cop bagi Quran tanpa terjemahan

kedua2 gambar ini ihsan dari group FB Haji & Umrah 
inilah cetakan khas sebagai tanda ia adalah asli dan dibuat di kilang AlQuran di Madinah


So pada bakal-bakal jemaah umrah tak perlulah beli Quran yang dijual di luar masjid nabawi tue.. ada yang kata ia quran rejected.. ada yang kata ia dicetak di negara lain.. so untuk ketenangan jiwa kita sebab kita dah niat nak wakafkan? .. belilah yang betul2 dibuat di kilang yang sebenar.. pastikan ada lambang seperti yang saya share tue.. boleh tanya mutawif ..mesti mutawif tahu dimana nak dapatkan quran yang asli dan diterima untuk diwakafkan di Masjid Nabawi dan Masjidil Haram

Dengarnya kalau Quran Yang Tidak Asli 
Ia akan diasing-asingkan nanti oleh penjaga-penjaga Masjid Nabawi dan Masjidil Haram...




No comments: