ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, April 8, 2015

Update Kokoadik Blogshop Menghadapi GST

 sebelum kita citer camana nak hadap GST meh saya promote dulu ye
SUTRA Manjakani Framewash memang hot selling sekarang
erkkk tapi yg paling hot selling still EKF-UTM
insya allah SUTRA Manjakani Framewash nie mengejar dengan jayanya
sebabnya sekarang tiap kali beli EKF-UTM mesti customer mintak pos sekali SUTRA Manjakani Framewash :) happy nye mak Khairy
customer yang beli kat atas nie datang COD.. tq ye kak datang dgn anak2 lagi :)

 
 yang nie saya pos..
kalau beli 2 botol .. postage masih RM6 
so RM25+RM25+6
kalau nak tau camana caranya nak dapat free postage untuk belian SUTRA Manjakani Femininewash dengan banyaknye boleh baca entry nie ye
 
 untuk menghadapi GST
saya borong EKF-UTM banyak2
haha.. tak bertahan lama pun ..
tapi at least untuk bulan pertama negara dilanda hiruk-pikuk GST 
saya tak menambah stress customer saya dengan kenaikan EKF-UTM
kalau dah terima arahan nanti ..kot2la.. kena juga naik harga ye.. harap customer tak marah ye.. sebabnya saya pun akan ambil dengan harga borong yg baru...
kalau takde kenaikan harga.. saya pun tak naik tau.. janji nie..
 
 saya beli lagi stok stiker
haha.. adik supplier stiker pun lum naik harga rasanya
mekasih dik
saya order stiker dah 4x kali dgn adik nie
terkini menunggu pamplet yang homei lote!! 
nak order kat Isha Creative
 
 tue saya gunakan QC tidak berbayar
jangan memain..ketat ye QC dari Adlan Khairy
 
 alhamdulilah.. sempat buat stok
beraninya buat stk banyak2? laku ke?
saya dah biasa.. insya allah
rezeki dari Allah ..
mintaklah kat Allah kan? 


 nie pulak PA saya..haha
bertuah ada anak2 yang sudi membantu


 tengok QC lagi..hadoilaaaa nak...
 
 menampal stiker.. ingat  tak amik masa ke buat semua nie? letih jugak woo...
tapi ia untuk memudahkan customer hubungi saya semula nanti :)
 
 tak larat nak mengecop
so saya tampal je stiker
kalau guna cop..comot tau
 
 saya borong parcel2 poslaju :)
kalau nak tau parcel poslaju dah naik ye
saiz S dah jadi RM6.35 ... lecih betul nak charge sen tuekan?
so saya masih absorb lagi kos postage
lethlakan nak fikir GST

kalau harga EKF-UTM dikenakan GST barulah saya fikirkan kenaikan harga
buat masa nie remaind as it is ye semua customer :) 






 

4 comments:

MOMMYLIN said...

gst oh gst... =D

arysha_fayyadh said...

Assalam ila,
he3
iols nak pinjam uols nyer PA & QC boleh????
nomei sangat he3

Mama Zharfan said...

moga terus sukses..amiin

Nur Sakinah Ahmad said...

ila, saya pernah beli produk sutra (wangian aroma terapi). guna wangian tu utk spray kat ruang tamu dan bilik anak2 utk tingkatkan mode diorang.. so far cam berkesan je.. siap beli tmbh lagi utk spray dlm kereta dan bekalan utk kelas agama :)

kalau based on puan lina karim punya suggestion mmg bagus spray tu.. dia suggest kita bagi anak hidu yang wangi utk tingkatkan mode rohani dan jasmani.. try la..
(pasni silala jual spray ni pulak..)

*suggestion puan lina karim dlm seminar hyponesis parenting ke apantah bulan januari haritu