ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, June 10, 2015

entry dimalam hari

 malam tadi saya kepenatan.. lepas makan malam.. saya magrib and sedar2 tertido .. sampailah kul 11 lebih.. khairy dok cium2 saya pun bangun.. budak nie memang selalu kejut saya solat.. ok nak mama bangun solat isyak.. dah kena air semayang dah solat.. mata segar bugar.. si khairy macam biasa dok kat sudut tunggu saya habis solat.. kebetulan ada pulak wafer dalam bilik.. saya memang tak bagi anak2 makan dalam bilik.. tapi saya dapat rasa khairy lapar.. saya bagilah dia waffer sementara tunggu saya abis solat... dapat je wafer terus khairy  makan sambil baring tepi akak dia yg nyenyak tidur..adohaiii.. habis makan wafer khairy solat sama saya...

bahagianya punya anak yang teman kita solat malam2.. saya berangan kalaulah khairy & arief hafal quran.. saya akan baca satu je ayat & tengok siapa yang dapat sambung bacaan tue.. haha cita2 tinggi sangat.. mak baca quran pun berterabur tajwid.. takpe one day anak2 saya akan betulkan bacaan saya.. insya allah...

habis solat.. terus turun bawah.. ada parcel nak kena pack .. kelakar pulak rasa tengah pack2 barang ada 2/3 order masuk.. weii tengah malam tue.. tau je customer2 saya nie yang saya tengah pack barang haha.. alhamdulilah.. kalau allah nak bagi rezeki.. korang tidur pun rezeki masuk.. kalau allah tak nak bagi rezeki buatlah macam manapun satu sen pun tak masuk ..

 cer tengok muka khairy tue? huwaaa dia buat muka nak main.. habislah..habislah mama.. dia tak mo tidur tue.. muka segar bugar tue..

 saya pack2 barang.. sambil layan customer yang matanya jugak celik kot.. haha.. akhirnya selesai packing..lebih kurang 10 kotak jugak.. kali nie semua Ekstrak Kacip Fatimah UTM dan Ekstrak Tongkat Ali -UTM sahaja..


saya masak mehun goreng semalam.. campur udang dan fish cake...

 tengok budak kecik nie.. 
sambil makan.. sambil tengok ipad..
okeylah sama2 buat keja ye..
saya memang hadkan IPAD untuk khairy.. tak suka khairy banyak tengok cartoon

 tengokla dia buat sepah
nk ajak tidur... baju seluar dah comot
apa lagi..pagi2 buta mandi& siram2
wahhh suka budak kecik nie ye
baru dia tidur dengan nyenyak

masa saya pack2 barang nie... saya pasti sangat kawan2 contest mesti ada yang tengah isi form contest.. so saya up status di FB.. wahhh bagai diduga ada member contest yang tekun isi fom contest... and comment status saya..

alhamdulilah bila kita dikelilingi kawan2 yang bersemangat .. yang tak menyerah kalah sebelum mencuba... kita pun akan jadi macam tue jugak... risiko tau joint contest nie.. kalau tak menang lebur macam tue je duit.. bukan duit malah masa... 
tapi rezeki takkan datang bergolek 

cuba tengok keliling anda banyak yang boleh dibuat
jangan bazirkan masa kerana sesungguhnya anda dalam kerugian
and one more thing kawan2 contest saya nie bukan sahaja tau bercontest & menang sahaja
ada sebahagiannya ... rasanya semuanya.. bersedekah hadiah / pop (proff of purchase) yang dibeli
kebanyakkan kawan2 contest nie percaya lebih banyak memberi
 lebih banyak rezeki akan hampir pada mereka
bukan sahaja yang Islam macam nie tau.. yang non muslim pun begitu
so berbaloikan punya kawan2 contest?
serap semangat mereka..
bila diorang up menang hadiah
wahhhhhhhhhhhhhhhhhhh bila i nak isi form nie
kihkihkihkih





2 comments:

Mama Zharfan said...

khairy ni sgt cute ;)
me jrg stay up utk contest--curi2 masa isi form time weekend jer..tu pun setakat yg termampu jer ;)

mila said...

muka dia kiut lah..hehe...

btw, pestime jenguk cni..slmt berkenalan.