ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, July 22, 2015

Hari Raya 2015:)


 Assalamualaikum semua.
Dah masuk keja ke belum?
Wahhh sakan.. ada yang cuti raya lagi ye?
Saya dah masuk keja
Cukuplah cuti 4 hari
Saya cuti 2 hari sebelum raya (Rabu Khamis) dan 2 hari lepas raya(Isnin Selasa)
Lagipun susah hati nak kejar statistik 
huwaaa
Kalau dah tak teror lagi .. buatla cara tak teror betul tak?
So jangan cuti lama2 :p

 Munchong sedepa si Khairy
Sebabnya mak dia tak amik gambar sekali
Manja betul si Khairy nie
Camanalah nak pisahkan anak2 dengan gadjet
Si Amana pegang HP.. Si arief tak dapat pegang gadjet pegang remote tv pun jadilah ye

 tahun nie saya beraya umah MIL
ala kat kl jugak
bila tengok gbr nie baru perasan arief banyak ikut muka saya kan?
 
 si khairy yang frust
dia ingat dalam sampul tue ada coklat kot
muahaha
 
 raya pertama je pakai baju melayu & kurung
raya kedua dan seterusnya ..casual
kalau nak tau baju raya anak2 saya beli 2 hari sebelum raya
yang hari saya amik cuti tue
macam biasa saya beli kat area bangi je
kat TATEH & PICK A DRESS

 alhamdulilah
Allah mudahkan urusan kami anak-beranak
sebelum hari raya kami dah dapat kereta baru
proses sangat mudah
kurang 2 minggu keta dah ada depan mata
(nanti saya buat full entry untuk keta baru nie ye) 

kalau keta nie tak sampai tak taula kami nak beraya naik apa
naik basikal kot? wakaka
keta lama rosak.. dah ber K-K habis
so saya decide beli keta baru.. 
lagipun ini salah satu janji saya pada Amana :)


 Saya nak duduk depan tapi bila mengenangkan si Khairy yang langsung tak boleh berengang nie
Baiklah saya duduk line tengah
Duduk line tengah nie pun Khairy  nak beriba jugak.. adussss
dia lagi selesa tidur atas peha saya
Solusinya.. saya bagi dia nyenyak atas peha pastu alihkan perlahan2
itupun kalau dia tersedar.. terus dia panjat balik atas peha mak dia nie
anjerrrrrrrrrrrrrla sangat..
 
 Sekarang dah takde episod bergaduh berebut nak tidur dalam keta
dulu masa naik MyV si Arief dengan Amana asik buat drama swasta
now amik sorang satu seat
Amana dok paling belakang. 
Teruk betul si amana nie ke hulu hilir angkut kucing mainan yang dia beli kat Mekah
Tue nampak tak si Khairy tidur kat line tengah
 
 kemain nyenyak tidur

 siap berbantal..
 
 CAKKK!!
Tak tentram Arief kena dok depan asikla tengok belakang
 
 Paling VIP
Siap berselimut :)
 
 Baju nie saya beli kat TATEH
Raya pertama kat umah MIL
Lepas tue pegi umah maktok(ibu MIL) 

Sampai2 umah maktok; penuh satu keluarga chinese tengah makan laksa dengan sedapnya
Sampai meleleh air hidung :) pedas le tue..tergigit cili api :)
Saya senyum jelah..Saya tahu siapa yang datang.. mesti family MIL

 si amana bertanya . tapi alhamdulilah pandai jugak Amana nie fikir.. dia tanya senyap2 je
"kenapa raya melayu pun cina nak raya sama kita? 
saya cuma jawab "takpelah dah sama satu negara"
amana diam.. dan tak lama lepas tue dia pulak bisik kat saya
"amana dengar tok cu cakap.. cina tue keluarga kita. tapi belum islam. nanti raya cina kita boleh raya rumah diorang pulak?"

kihkihkih....
bolehhhhh..sila pakai cheong sam!
 
 Amana pun ada baju biru
 
Arief pun ada?
Tak bleh jadik nie
Saya pun kena carik jugak!!

Amana tanya saya"Kenapa semua orang ada baju biru tapi mama takde?"
Okey okey nanti mama carik.. jangan buat mama sentap di hari raya ye
Biasalah kita jadi emak nie.. Biar anak sempurna... KIta takde pun takpe

Tragedi raya 2015:

Tragedi 1
Baju raya saya yang dah dihantar 2 bulan lebih tak siap2!
Haha... Nak marah? Nak nangis? Cuma terkilan..
Takpelah baju raya je pun pun kain kapan tettttt
Tapi ada yang nangis depan tailor bila baju raya tak siap
Saya cuma mampu terkebil-kebil :) 

Tragedi 2
Baju raya kemeja si Arief & Khairy hilang
Saya beli sama warna
Mahey pulak tue
Dan saya pasti sangat hilang dalam rumah
Sedih saya
Adakah saya terbuang atau Khairy sorok kat mana2?
Seperti mana dia sorokkan kasut sekolah Amana dalam peti ais?




 

3 comments:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Selamat hari raya Ilah...
CH pun cuti hari rabu dan khamis sebelum raya..
Hari isnin dah mula kerja..

Wah meriah hari raya ilah anak beranak dengan kereta baru ye :)

Farah Waheda Wahid said...

Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin...

Mama Zharfan said...

happynya anak2 dpt sorang satu seat!! my boys pun sama lahhh selalu bergaduh berebut seat ie nak tidur baring mcm kat umah...