ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, August 19, 2015

Anak-Anak Semuanya Special dengan Cara Mereka

salam semua
saya saja nak share 
saya baca kat FB
baca je status nie terus saya nangis
saya teringat Arief
Korang baca dulu nanti saya simpulkan kat hujung sekali ye 


 

 

Saya terus meleleh air mata membacanya
serius saya teringatkan anak lelaki kedua saya
Amirul Arief
Amana dulu umur 4 tahun dah boleh membaca
Arief dah umur 6 tahun pun tak pandai lagi
Saya kadang2 sedih jugak tengok dia
Saya yang kengkonon nie tak amik pusing sangat 
Saya tak harap sangat pun anak2 jadi bijak bistari
mesti bawak 100% markah tiap kali exam
Tapi kalau umur 6 tahun masih merangkak
sedih laaaaa

Tapi YES betul si penulis nie cakap
setiap anak ada keistimewaannya
Amana mungkin anak yang bijak maksud saya bijak dari Arief kiki
Tapi Amana tak "mesra alam" macam Arief

Arief boleh buat kawan dengan sesiapa sahaja
Kalau pegi padang permainan budak dia tak kenal pun dia selamba je borak2
Bukan budak je dengan orang tua juaak!
Paling saya tak boleh tahan ketawa bila babysiter bawak Arief keluar ikut ke bank
Babysiter cakap memang kelakar bawak Arief berjalan
Ramah & mesra alam 
Paling lawak bila Arief tegur pakcik jaga mcm nie
"Pakcik pistol tue pistol tipukan? Kalau betul pistol tue pistol betul cuba pakcik tembak. Arief nak tengok betul ke tipu"

 Ye saya pun mcm parents lain kadang2
Geram betul bila Arief tak sama macam Amana
 cuma Arief cepat bila mengaji Quran
Mungkin itu keistimewaan dia
Saya sibuk nak Khairy jadi ustaz..mana tau ustaz tue adalah Amirul Arief
Amin..amin.. bertuah kalau dua2 anak lelaki jadi ustaz

Saya harap saya akan jadi ibu yang lebih baik
mana boleh saya samakan Arief dengan Amana
Mana boleh saya nak Arief macam anak2 orang lain
Takpe nanti mama akan masukan Arief kelas kuda
Sampai Arief boleh wakil Malaysia
Kan berkuda tue sunnah nabi
Doakan mama banyak duit
HOIIILA BERANGAN MEMANG BEST





 Budak tue ada macam muka Arief kan?
Kalau cakap adik-beradik pun ada iraskan?
Arief besar lagi sikit macam budak tuelah rasanya muka Arief nanti
Sama tak? Apa komen korang?

 Mama, sayang Arief
Tak semesti Khairy dah ada mama dah lupakan Arief
Tapi Arief tolong kurangkan "melompat"  sikit ye




 

2 comments:

Mama Zharfan said...

setiap anak ada kelebihnannya :)

dear anies said...

negara mmg maju tp perspektif masyarakat masih lagi kuno... tu pandangan sy. tp bkn mengagungkan org luar ya... ;-)