ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, December 19, 2016

Belanja Satu Gambar Adam Ziqri


Terima kasih pada yang mendoakan saya 
Saya belanja dulu sekeping gambar saya dan Adam Ziqri
Pengalaman bersalinkan Adam Ziqri buat saya rasa "seriau"
Sekarang kalau sebut orang bersalin ke mengandung
Meremang rasa leher saya
Sedangkan dulu tak rasa apa
Bila ada rakan-rakan rapat megandung
Say rasa takut..takut teingatkan proses kelahiran Adam
 
Walaupun dulu Adlan Khairy pun bersalin ceser
Tapi dengan Khairy ceser yang dirancang
Doktor, pakar bius, nurse, doktor jantung Khairy semua dah stand by
Khairy keluar semua dah tunggu 
 
Berlainan dengan Adam Ziqri yang emergency ceser
Nanti kalau rajin atau sanggup saya ceritala detail 
Alhamdulilah masih panjang nyawa Adam
Saya ringkaskan jantung Adam dah drop below 100
jadi doctor decided untuk ceser

Terasa lama sangat proses nak keluarkan Adam
Khairy dulu kejap je saya dah nampak rambut Khairy
Saya nampak dari atas
Biasan lampu-lampu 
Adam nie sampai rasa "eh lama pulak"

Leher adam berbelit dengan tali pusat 2 kali pusingan
Rsanya dah lama Adam terbelit
sebabnya bukaan saya dah 2 minggu hanya 1cm
Dan memang Adam tak bergerak sepanjang hari
kecuali waktu magrib bila saya mengaji
Terasa tendangan masa tue
Berkali-kali lebih 10 kal
Ingatkan okla 

Alhamdulilah 
Adam selamat
Insya Allah normal dan sihat
Doakan ya
Terjawab segala kerisauan saya
Bila doktor Khairy yang memeriksa Adam mengatakan Adam sihat
Insya Allah seperti anak-anak lain

Adam manja sangat sekarang nie
Kalau dengan orang lain mulut dia melalak je
Tapi kalau dengan saya..saya baring kat tepi dia diam
senyum..senyum..sedar-sedar dah tido

Alhamdulilah berpeluang jaga Adam seperti Khairy
Cuma seminggu sekali saya ke pejabat
Dan kalau ada event-event lain
Saya akan pantau Adam macam Khairy
Mengharapkan doa kawan-kawan seperti mana kawan-kawan pernah doakan Khairy dulu ye

Bertuah saya
Ada lagi seorang anak magic
Love both 
Khairy & Adam
Tak lupa Amana dan Arief

Dah 4 anak saya
Macam tak percaya
Elok saya tidur
Esok bangun
Saya kira balik
 betul ke anak saya dah 4?
haha
 

 



2 comments:

Anis Azalea said...

Alhamdulillah selamat anak tu keluar. Eh ngerila kalau cerita pasal beranak czer..setiap kali ingat memang tanak beranak dah.

Wonderful Life with Mary Kay said...

Alhamdulillah.. bestnya dah ramai rakyat jelata. jgn lupa share dfn liza nanti!!