ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, March 23, 2017

Air lemon dan minyak bawang putih untuk adam

 
 
 
Assalmualikum semua
Dah lama tak story hal anak
Biasalah kalau cite hal anak nanti terlebih menceceh
kalau entry copy paste senang je hahahaha
 
Dah hampir 2 minggu anak-anak bersilih ganti tak sihat
yang tak sihat tue adam dengan khairy
penatnya allah je tahu
kalau saya sihat ok lagi
saya boleh je uruskan semuanya
masalahnya saya pun demam sekali
kepala denyut toksah cakapla
berdenyut2 sampai rasa nak pecah kepala
lama tak kena macam tue
sejak adam lahir
hampir 6 bulan
inilah kali pertama saya tak sihat sampai pg klinik amik ubat
last week saya sampai mintak amana ponteng sekolah
untuk tolong saya jaga adam and khairy
nasibla hari last sekolah tue amana dah habis peksa
 
bayangkan saya sampai nak pitam
saya sampai lupa camana nak masak nasi ayam
bukan tak boleh beli makanan kat luar
tapi nak drive pun tak boleh
lepas tue nak pegang adam pun dah tak nampak
haishh
kang jatuh pulak si adam
 
itulah kan
bila allah Tarik nikmat kesihatan
baru tau camana
so kengkawan untuk kesihatan jangan kedekut
lagi2 kalau dah 30++
memang kena jaga pemakanan dan makan supplement
 
 
adam dah dekat 2 week batuk demam selsema
bila kul 3-5 pagi dia boleh batuk non stop
kesian sangat
kita pun sama kepala wengla tak tidur sempurna
asik-asik bangun tepuk dia
pujuk dia
budak2 mana reti buang kahak
last week bawak klinik terpaksalah neb
 
khairy yang sakit jantung tue pun tak pernah neb
tapi khairy "neb" lain haha
nak ikutkan khairy sebenarnya anak yang paling kuat dlm anak2 saya
khairy jarang sangat sakit..sakit demam selsema sangat jarang
6 bulan keatas baru dia demam
tapi sekali sakit tue memang lama la
maybe sebab khairy menyusu badan lama..
pulak tue dari kecik khairy memang amalkan  zaiton softgel dan air zam-zam
 non stop masuk dalam susu
nie khairy dah jarang menyusu tengah pk camanalah nak bagi dia makan zaiton tue
camana nak bagi dia makan ubat jantung dia
any idea?
 
adik saya syorkan mandikan adam lemon
ok jommm..mohla mandi lemon
wangiii sangat
 
 
adam siap main-main dengan lemon tue
alhamdulilah dah 6 bulan usia adam
saya selalu monitor perkembangan adam
sama tak dengan anak-anak lain
sekarang adam dah boleh golek-golek..
bila pegang barang tue boleh pindahkan barag dari tangan kanan ke kiri
alhamdulilah
Nampak mcm anak-anak yang lain
insya allah sihat
mohon jauhla semua yang tak baik
nakpak je "lain" masa dalam perut
kat luar adam i sihat dan kuat
mcm abang dia si khairykan?
 
lepas tue adik saya suruh buat minyak bawang putih
bakar bawang putih
lepas tue campur dengan minyak masak
sapu kat dada, tapak kaki and betis
malam tadi adam batuk takla seteruk sebelumnya
takle sampai 2,3 jam non stop batuk
malam tadi batuk dalam beberapa minit pastu dia sambung tidur
alhamdulilah
bagus jugak minyak bawang putih nie
anak dah 4 baru saya try haha 
 
 
adam dah 6 bulan
mak cakap macam muka saya si adam nie
 
muka bebudak cuti sekolah
anak ramai takdenye rumah ko kemas macam rumah contoh kat developer tue
ko dapat lalu & jalan tak terpijak mainan pun dah syukur tau kiki
 
cuti sekolah nie  amana arief hantar ke kem cuti sekolah
nanti kalau dah lapang saya share ye citer kem cuti sekolah tue
 
 

No comments: