ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, July 19, 2017

Her tamper is another story 😆

 
Ada member di FB share statement nie
saya tergelak sendiri je
rasa kena batang hidung
kalau jadi mak tak jadi "mak lampir" kat anak2 memang tak sah
kalau ada mak2 kat sini yang boleh lemah lembut 24 JAM tabik springla
tapi yang pasti walaupun kita membising kat anak-anak
kasih saying sebagai mak nie memang takde tepinya
dah anak tue keluar dari perut kita
takkan tak sayang ye tak?
 
 
Adam Ziqri
anak bongsu saya
sebagaimana saya monitor khairy dulu
macam tue jugak saya monitor adam
walau doc cakap adam sihat don't worry
tapi sebagai ibu hati kita memanag tak pernah lepas dari bimbang
lebih-lebih dah ada history lama
alhamdulilah adam dah 10 bulan
adam dah merangkak
dah boleh carik saya sampai dapaur
gigih tue dari ruang tamu sampai dapur carik saya
 
 
kalau saya jemur kain pagi-pagi
kebiasaan adam dah bangun saya bawak adam teman saya
saja bagi adam kena cahaya duha
sama mcm khairy dulu
adam nie anak yang ikut peraturan haha
nak jaga pun mudah
adam bangun pagi, poo..mandikan terus..bagi makan..
adam main2 then tidur
alhamdulilah
anak yang baik dan mudah diurus
agaknya dia paham  camana mencabar mak dia nak jaga dia dengan abang khairy sekaligus
nak buat keja pejabat dengan urusan rumah
bukannya mudah
tima kasih anak
 
adam the debot
adam the baby boss
post kat FB gambar nie
member2 semua comment "amboii bos kecik..amboi kaki"
muahaha
 
 
adam rajin study
kalau bukak ABC 
boleh dia mengadap lama-lama
siap bertepuk tangan sensorang
siap goyang-goyang badan menari snsorang
senangla saya nak buat keja
 
si khairy sekarang asikla main tab saya
kekadang bos saya call dia pulak cancle 
adusss
apalagi kelam-kabut saya call balik
kadang-kadang memang saya tak perasan bos call
sebab khairy selamba je cancle pastu tak cakap apa-apa pun grrr
 
 
kalau dua-dua tidur serentak
fuhh memang syukur yang amat
terus saya berdesup buat keja office
diorang kalau tidur adalah sejam lebih
dapatla buat beberapa fail
 
menyengih je dua beradik nie
sebenarnya adam tersepit celah katil haha
tak tau sapalah yang jarakkan katil tue
adam golek2 terus terselit
yang si kahairy bukan nak tolong
dia pun sama menyelitkan diri
pastu dua-dua tergelak
 
 
 
Adam the Body Builder
 
Saya tak taula
saya rasa adam dah berat
mungkin sebab saya ada sakit tulang belakang
saya yang uruskan dia dari pagi sampai papa dia balik
saya dukung dia..mandikan dia
naik turun tangga
tulang saya dah mula rasa sengal balik
kalau duduk depa pc..sejam pun saya dah mula rasa tak sedap
 
papa diorang dah balik pun bebudak nie menyempit jugak kat mak dia nie
adam je takpelah jugak
ini smua okeyy
dari yang sulong sampai yang bongsu
melompat2..kau usik aku..aku usik kau..lepas tue bergaduh
adoii stress mak korang dengar
dengan kita yan nak siapkan diri nak magrib lagi
 
walau mak dia membebel
sorang pun takde rasa takut agaknya
sanggup dengar saya membising
tapi sorang pun tak nak berganjak keluar bilik
boleh bayang tak?
 
mak korang dah habis tenaga nie
dari pagi non stop tak rehat
kalau jaga budak kecik
jangan sebut perkataan rehat
belum lagi urusan rumah plus keja pejabat mesti buat
kalau ko tangguh nanti meroyan hujung bulan nak siapkan statistik haha
 
 
haiiila anak2
mak dah habis "temper"
tapi anak-anak tetap melekat dengan mak
tak taulah sebab kesan air tangan (saya memang selalu masak untuk anak-anak)
atau saya je perasan saya garang tapi sebentarnya tak pun :P
itula bak kata statement tue
A MOTHER LOVE'S IS UNCONDITIONAL
HER TAMPER IS ANOTHER STORY
 
 
 
 
 

1 comment:

Azian Elias said...

betul2...

sangat betul.