ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, August 8, 2017

Saja suka sharing suka baca..seriau bab heprin

 
ASSALAMUALIKUM SEMUA
 
saja nak cerita saya nie memang peminat Muhammad Ahmad nie
Tak mainlah minat-minat artis nie
mak khairy dah kertu haha
 
Suka baca FB mereka yang sangat mengispirasikan
sebenarnya Muhammad Ahmad nie seorang doctor
saya kurang pasti kenapa belia meninggalkan lapangan kedoktoran
sekarang beliau giat meniaga
Cita-cita beliau nak buka kilang keropok yang sihat
Keropok yang sihat?
jangan gelak ye
keropok beliau tak ada msg, guna gula kabung bukan gula putih
nie followlah kedai alam maya beliau iaitu KEDAI ENCIK MATT
 
baca catatan beliau yang terkini tue
macam sama je hah
1. perut dibelah
2.anak sakit jantung
3.heprin
 
hahahaha
I kenot tahan dah
sebenarnya kan walaupun masa lahirkan khairy tue saya rasa cuku-cukup sudah..tapi kenyataannya saya mas atue takut nak mengandung lagi sebba risaukan keadaan anak..risau kesihatan anak ..bukan takut sakit bersalin
 
tapi masa adam saya rasa paling serikkkk
dah lalui  kontraksi menggila
dah seluk2 nak pastikan bukaan berapa cm
sekalinya tak boleh bersalin normal sebab jantung baby drop
rupanya sebab berbelit tali pusat dua pusingan
nasib baiklah Allah selamtkan adam
 
sykur alhamdulilah nurse yang berjaga malam tue cekap
Nampak pun macam nurse yang dah lama-lama berkhidmat
macam mak-mak je
nurse tue terus bagitau prof  azurah yang kontarction saya sangat kuat walupun bukaan belum banyak plus jantung bayi makin lemah
sian adam agaknya berhempas -pulas nak lepaskan diri dari belitan tali pusat sendiri
 
dan sebenarnya saya rasa dah 2 minggu adam terbeli tali pusat
sebabnya saya dah rasa kontraksi 2 minggu sebelum tue dan dah ke hospital pun
2 kali pulak tue pegi hospital bagitau dah rasa kontraksi
tapi doctor ketika itu cakap belum ada bukaan (bukan prof azurah) doc lain
alhamdulilah ada selamat
 
tapi memang serik
kontraksi
seluk-seluk cek bukaan CM
emergency ceser
suntikan heprin!!!!!!
 
masa dalam wad 4hari 3 malam tue
ya rabbi saya pun pelik
apasal asik-asik kena inject nie
belas-belas kali tak silap saya
dahla perut sakit kena bedah
yang kat bahu pun asik kena cucuk sampai Lebam
tapi saya kena cucuk kat wad
saya bersalin di HUKMC (HUKM private wing)
saya dengar yang bersalin hospital government siap bawak balik heprin tue
kena suntik sendiri kat rumah
betul ke?
 
rupanya suntikan heprin tue untuk elakan darah beku
dari pembacaan saya suntikan heprin dulu tak wajib
tapi bagi yang dah umur 35 dan bersalin ceser wajib kena heprin
sekarang nie kalau bersalin normal umur 35 ke atas pun kena suntik heprin tau
 
 
CUKUP-CUKUP SUDAH
I IS SERAM
DALIA AMANA
AMIRUL  ARIEF
ADLAN KHAIRY
ADAM ZIQRI
CUKUPLAH
INI SAHAJA YANG ALLAH IZINKAN UNTUK SAYA SEBAGAI BEKAL DI AKHIRAT
ALHAMDULILAH
 
 
 
 
 
 

No comments: